ساخت موکاپ در فتوشاپ | استوایی | ostovaee

ساخت موکاپ در فتوشاپ

موکاپ یک قابلیتجذاب است که بصورت فایل‌های گرافیکی آماده با پسوند Psd می‌باشد که طراحان می‌توانند برای لوگو، کارت ویزیت، اپلیکیشن موبایل، صفحات وب، کاتالوگ و … از آن استفاده کنند. در موکاپ علاوه بر نمایش کامل طرح، می‌توان حس طرح اجرا شده در دنیای واقعی را به فرد القا کرد. بطورمثال کسانیکه اپلیکیشن موبایل نوشته‌اند می‌توانند تصاویر مربوط به اپلیکیشن را در قالب یک تلفن همراه نمایش دهند تا کاربر با دیدن آن درک بهتری از اپلیکیشن داشته باشد.
در این آموزش با نحوه ساخت موکاپ در فتوشاپ آشنا خواهید شد و خواهید دید که برای ساخت موکاپ لازم نیست یک طراح حرفه‌ای باشید و به راحتی می‌توانید یک موکاپ خوب بسازید. پیشنهاد ما این است درصورتیکه با فتوشاپ آشنایی ندارید آموزش رایگان فتوشاپ مقدماتی را مشاهده کنید.

فیلم آموزش ساخت موکاپ در فتوشاپ

در این ویدئو نحوه ساخت و استفاده از موکاپ در فتوشاپ را مشاهده کردید. حالا بریم سراغ نحوه پیدا کردن موکاپ های آماده و استفاده از آنها در فتوشاپ

فیلم آموزشی نحوه استفاده از موکاپ در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 21.0 مگابایت
مدت زمان: 04:17 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 19 آذر 1398

چگونه در فتوشاپ موکاپ بسازیم

در فتوشاپ با استفاده از Convert To Smart Object می‌توان به راحتی موکاپ طراحی کرد. که در فیلم بالا توضیح داده شد. ولی اگر می خواهید از موکاپ های آماده در فتوشاپ استفاده کنید مراحل استفاده از موکاپ در فتوشاپ به شرح زیر است:

پیدا کردن موکاپ دلخواه در اینترنت

اگر در صفحه گوگل جستجو کنید سایت‌هایی هستند که موکاپ رایگان با پسوند Psd برای دانلود دارند. یک نمونه از این سایت‌ها www.freepik.com است که پس از ورود به سایت در قسمت Category گزینه psd را انتخاب کنید تا بتوانید پس از دانلود در فتوشاپ تغییرات ایجاد کنید.

باز کردن عکس در فتوشاپ

پس از دانلود فایل موردنظر با پسوند Psd را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید.
پس از باز کردن فایل در فتوشاپ، در قسمت Properties – Layers یکی از لایه‌ها که بصورت Smart Object است را انتخاب کنید و بر روی thumbnail مربع کوچک در گوشه سمت راست کلیک کنید تا پنجره جدید باز شود.

قرار دادن عکس در Smart Object

در پنجره باز شده عکس موردنظر را قرار دهید و با کلید میانبر Ctrl + T سایز و محل عکس را تنظیم کنید و ذخیره کنید (کلید میانبر Ctrl +S) و سپس به فایل اصلی برگردید. توجه داشته باشید که پس از ذخیره سازی Smart object این فایل بصورت فیزیکی در کامپیوتر شما ذخیره نخواهد شد و فقط خروجی نهایی شما تغییر خواهد کرد.

15 نظر برای ساخت موکاپ در فتوشاپ ثبت شده

  1. سلام چرا وقتی میخوام اون شکلی رو که گذاشتیم ویرایش کنم تو یه پنجره جدید هر عکسی بهش میدم سیا سفیدش میکنه

    1. سلام. برای باز کردن پنجره جدید، چک کنید Mode روی RGB باشه

  2. سلام. چرا فایل پی اس دی رو تو فتوشاپ باز نمیکنه و میزنه این نسخه معتبر نیست؟

  3. خیلی عالی بود آموزشتون . کار من رو راه انداخت . موفق باشید .

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که از آموزش راضی بودید

  4. سلام و ممنون از آموزشتون، فقط من نتونستم از این سایت freepik بکگراند دانلود کنم، به نظرتون مشکل چیه؟

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که از آموزش ها راضی بودید. در مورد سایت فری پبک، من تقریبا هر سه روز یکبار از این سایت استفاده میکنم و با مشکلی مواجه نشدم. نمی دونم چرا نتونستید ازش استفاده کنید. میتونید توی گوگل جستجو کنید و از سایت های دیگه استفاده کنید.

    1. خوشحالم که آموزش رو دوست داشتید دوست عزیز

  5. سلام
    آقای استوایی … این مطلب آموزش نحوه استفاده از موکاپ در فتوشاپه… نحوه ساخت موکاپ نیست… اصلاح کنید تا انگ سایت دروغگو و کلاهبردار بهتون نزنن…

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از توجه شما. فیلم دوم که مربوط به ساخت موکاپ بوده، به زودی در صفحه اضافه میشه. از قلم افتاده بود. ممنون که اطلاع دادید

      1. سلام…
        منتظر هستم چون علاقمندم موکاپهای مورد علاقم رو خودم بسازم
        ..
        ممنون از پاسخگویی شما

        1. سلام دوست عزیز. خواهش میکنم. آموزش نحوه ساخت موکاپ در صفحه قرار داده شد و می تونید اون رو مشاهده کنید. موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست