رسم دایره تو خالی در فتوشاپ | استوایی

رسم دایره تو خالی در فتوشاپ

در ادامه آموزش قبل ساخت شکل با ابزار Shap در فتوشاپ که یک دایره رسم شد در آموزش رسم دایره تو خالی در فتوشاپ یاد خواهید گرفت که سه شکل دایره‌ای بصورت تو در تو طراحی و در آن سه لایه مجزا را به یک لایه تبدیل نمایید و در انتها داخل شکل مورد نظر یک متن قرار دهید.

آموزش مقدماتی فتوشاپ | استوایی

فیلم آموزش رسم دایره تو خالی در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 15.9 مگابایت
مدت زمان: 07:20 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1398

رسم دایره در فتوشاپ

جهت رسم دایره جدید ابتدا از لایه دایره قبلی کپی گرفته و یا اینکه با استفاده از کلید میانبر Ctrl + T یک کپی از لایه موردنظر ایجاد و سپس بر روی آیکون لایه جدید کلیک کرده و رنگ لایه جدید را مشخص نمایید.

درصورتیکه جهت انتخاب رنگ نیاز به نمونه گیری از رنگ بخشی از تصویر داشتید پس از کلیک بر روی آیکون لایه موردنظر و باز شدن پنجره انتخاب رنگ، موس را بر روی محل موردنظر قرار داده تا شکل موس بصورت قطره چکان نمایش داده شود سپس بر روی بخش مورد نظر کلیک کنید.

ادغام لایه ها در فتوشاپ

گاهی اوقات ممکن است برای طراحی یک شکل نیاز به استفاده از چند لایه باشد و باید در انتها این لایه‌ها ادغام شود و به یک لایه تبدیل شود برای اینکار باید لایه ها را انتخاب و سپس بر روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Convert To Smart Object را انتخاب نمایید.

درصورتیکه از گزینه Merge Shapes جهت ادغام لایه‌ها استفاده شود دو مشکل وجود خواهد شد اول اینکه امکان تغییر سایز اشکال پس از Merge وجود ندارد و دوم اینکه اگر هر لایه از اشکال، دارای رنگ متفاوتی باشد آن شکل را بصورت تک رنگ نمایش خواهد داد پس بهترین گزینه برای ادغام لایه‌ها استفاده از گزینه Convert To Smart Object است که پس از ادغام لایه‌ها با کلیک بر روی آیکون لایه می‌توان هر سه لایه را بصورت مجزا مشاهده کرد و تغییر سایز را نیز اعمال نمود.

سرفصل های آموزش فتوشاپ

4 نظر برای رسم دایره تو خالی در فتوشاپ ثبت شده

  1. آخه این چه اموزشیه؟.چرا دارید لقمه رو میپیچونید؟
    چرا دایره تو خالی رو اموزش نمیدید جای اینکه سه تا دایره سفید و ابی بزارید؟

    1. سلام دوست گرامی. حق باشماست. عنوان آموزش مناسب با محتوا نیست. اصلاحش میکنیم. این آموزش بخشی از یک دوره آموزشی رایگان هست، که هدفش آموزش ابزارهای فتوشاپ هست. این کار رو می تونستم با بخش Layer Style به راحتی انجام بدم و دایره تو خالی رسم کنم ولی هدف از آموزش چیز دیگری بوده.
      به هر حال ممنون از انتقادتون. در اولین فرصت فیلم رو اصلاح میکنیم.

      1. عالی بود آموزشتون به دردم خورد خیلی ، ممنونم از آموزش خوبتون

        1. خوشحالم که از آموزش ها راضی بودید دوست عزیز:)

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست