ویرایش عکس در فتوشاپ | استوایی ostovaee

ویرایش عکس در فتوشاپ

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید در زمانی کوتاه عکسی را از اطراف بزرگ کنید بطوریکه عکس حالت خودش رو از دست ندهد اما نمی‌دانید چگونه اینکار را انجام دهید. در آموزش ویرایش عکس در فتوشاپ چگونگی انجام اینکار را با استفاده از ابزار Content Aware و Stamp یاد خواهید گرفت و خواهید دید که به راحتی در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانید عکسی زیبا و جذاب با اندازه دلخواه خلق کنید. پیشنهاد ما این است در صورتیکه آموزش قبل مربوط به ابزار روتوش در فتوشاپ را مشاهده نکردید ابتدا این آموزش را مشاهده کنید. در آموزش بعدی با روش حذف افراد از تصاویر آشنا خواهید شد.

فیلم آموزش ویرایش عکس در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 10.8 مگابایت
مدت زمان: 03:49 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 4 آبان 1398

گزینه content aware در فتوشاپ

Content Aware یعنی تغییر ابعاد تصاویر بدون اینکه محتوی آن تغییری کند در واقع Content Aware رنگ‌ها را شناسایی می‌کند و بر اساس رنگ‌های مجاور بصورت هوشمندانه تصمیم می‌گیرد که چگونه ترسیم را انجام دهد. برای اینکه Content Aware خوب کار کند و خروجی کار بهتر شود باید به دو نکته زیر برای ویرایش عکس توجه کنید.

  • نکته اول : وقتیکه می‌خواهید عکسی را از اطراف بزرگ کنید. پس از انتخاب ابزار Crop (کلید میانبر C) کم کم عکس را بزرگ کنید خیلی عکس را بزرگ نکنید یعنی ابتدا به مقدار کمی عکس را بزرگ کنید و عملیات Content Aware را انجام دهید. در واقع وقتی ناحیه کوچکی را انتخاب کرده باشید Content Aware به خوبی می‌تواند ناحیه را تشخیص دهد و با رنگ‌های مجاور آنرا پر کند.
  • نکته دوم:پس از اعمال ContentAware اول درصورتیکه نیاز به استفاده از content Aware دوم برای بزرگتر کردن عکس از همان ناحیه بود بهتر است با ابزار Stamp یا Patch نواحی که اضافه شده و حالت تکرار شونده دارد را اصلاح کنید و سپس مجدد عکس را بزرگ کنید و عملیات Content Aware را انجام دهید.

مراحل ویرایش عکس در فتوشاپ

برای استفاده از Content Aware و بزرگ کردن ابعاد عکس باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا قفل لایه عکس را باز کنید و ابزار Crop (کلید میانبر C) را انتخاب کنید و عکس را از قسمتی که می‌خواهید کمی بزرگتر کنید.
  • در این مرحله ابزار Magic Wand را انتخاب کنید (کلید میانبر W) تا ناحیه اضافه شده Select شود.
  • از منوی Edit گزینه Fill را انتخاب کنید (کلید میانبر Shift+ F5) و در پنجره باز شده قسمت Contents گزینه Content Aware را انتخاب و Ok رابزنید.

content aware در فتوشاپ

content aware fill در فتوشاپ یک ابزار پرکاربرد و هوشمند است.

سرفصل‌های آموزش فتوشاپ

2 نظر برای ویرایش عکس در فتوشاپ ثبت شده

  1. آقای محمد علی زندی سلام و ارادت فراوان خدمت شما
    می خواستم بگم آموزش های شما اینقدر جذاب هستن که من موقع دیدن کلیپ های شما روی صندلی میخکوب میشم و واقعا از اینکه دارم به این شکل زیبا آموزش می بینم واقعا لذت می برم و بسیار هیجان زده هستم
    نحوه ی تدریس شما بسیار جذاب و فوق العاده هست

    1. سلام دوست من. امیدوارم حال شما خوب باشه. با خوندن نظرتون خیلی خیلی انرژی گرفتم. خوشحالم که از آموزش ها راضی بودین و ممنون از اینکه این حس قشنگ رو به اشتراک گذاشتید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست