ابزار Free Transform در فتوشاپ | استوایی ostovaee

ابزار Free Transform در فتوشاپ

در آموزش قبلی با نحوه ایجاد پروژه در فتوشاپ آشنا شدید و در این آموزش، طراحی یک بنر و تغییر سایز عکس با استفاده از ابزار Free Transform در فتوشاپ آشنا خواهید شد.

آموزش مقدماتی فتوشاپ | استوایی

نحوه کار با ابزار Free Transform در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 18.1 مگابایت
مدت زمان: 07:29 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1398

تغییر اندازه قسمتی از عکس در فتوشاپ

جهت تغییر سایز عکس از منوی Edit – ابزار Free Transform را انتخاب نمایید و یا اینکه از کلید میانبر Ctrl + T استفاده کنید و سپس با موس سایز کادر دور عکس را تغییر دهید و در انتها بر روی سایز مورد نظر دابل کلیک کرده تا سایز مورد نظر اعمال شود. با زدن دکمه Escape می‌توان از حالت Transform خارج شد و همچنین با زدن دکمه Ctrl + Alt + Z می‌توان به حالت قبل برگشت.

تغییر زاویه عکس در فتوشاپ | استوایی Ostovaee
تغییر زاویه عکس در فتوشاپ | استوایی Ostovaee

توجه داشته باشید در حالت Transform امکان انجام کار دیگری نیست یعنی تا زمانیکه این حالت کنسل (با دکمه Escape) و یا تایید (با دکمه Enter) نشده است با حرکت موس عکس تغیر سایز و چرخش خواهد داشت.

در صورتیکه بخواهیم هنگام تغییر سایز عکس طول و عرض به یک اندازه کوچک یا بزرگ شود باید کلید Shift را نگه دارید و سپس موس را حرکت دهید در اینصورت طول و عرض به یک میزان تغییر سایز خواهد داشت و در واقع حالت نرمال عکس حفظ خواهد شد.

مخفی کردن عکس در فتوشاپ

در فتوشاپ امکان مخفی کردن عکس و یا بک گراند عکس وجود دارد برای اینکار باید در پروژه، لایه مورد نظر را انتخاب و بر روی آیکون چشم در کنار نام لایه کلیک کنید تا عکس موردنظر مخفی شود و در خروجی نیز تصویر آن لایه مشاهده نخواهد شد.

چرخاندن لایه از فتوشاپ | استوایی Ostovaee
چرخاندن لایه از فتوشاپ | استوایی Ostovaee

سرفصل های آموزش فتوشاپ