حذف قسمتی از عکس در فتوشاپ | استوایی ostovaee

حذف قسمتی از عکس در فتوشاپ

گاهی شاید لازم باشد که بخشی از تصویر را حذف کنید همانطور که در آموزش قبل مربوط به روتوش عکس در فتوشاپ مشاهده کردید حذف قسمتی از عکس در فتوشاپ به راحتی با ابزار Path Tools قابل انجام است. در این آموزش حذف قسمتی از عکس با کمک ابزار clone stamp tool و تفاوت آن با Healing Brush را بصورت کاربردی و دقیق یاد خواهید گرفت.

آموزش تصویری حذف قسمتی از عکس در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 15.4 مگابایت
مدت زمان: 04:14 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 27 مهر 1398

ابزار clone stamp tool در فتوشاپ

نحوه کار با این ابزار همانند Healing Brush است یعنی ابتدا باید با نگه‌داشتن کلید Alt و کلیک بر روی ناحیه موردنظر نمونه‌گیری را انجام داد و سپس با کلیک کردن بر روی المان موردنظر دقیقاً همان ناحیه نمونه‌گیری شده ترسیم می‌شود.

توجه داشته باشید که قبل از ترسیم، سایز برس یا قلمو و نرمی آنرا تنظیم کنید. برای اینکار با کلیک راست بر روی صفحه، تنظیمات برس نمایش داده می‌شود.

Size مربوط به سایز برس یا قلمو است که با حرکت اهرمی که در قسمت Size قرار دارد سایز برس کوچک و بزرگ می‌شود. برای تغییر سایز برس می‌توان از کلیدهای میانبر براکت استفاده کرد.

  • کلید “[” جهت بزرگتر شدن سایز برس
  • کلید “]” جهت کوچکتر شدن سایز برس

Hardness میزان سختی و نرمی لبه‌های برس یا قلمو را مشخص می‌کند. بهتر است قبل از انجام کار از لایه موردنظر با کلید میانبر Ctrl + j یک کپی ایجاد کنید و یا اینکه یک لایه جدید بسازید. درصورتیکه لایه جدید ایجاد کردید پس از انتخاب ابزار در نوار Option بالای صفحه، در قسمت Samples گزینه Alllayers را انتخاب کنید تا از تمامی لایه‌های آشکار (لایه‌هایی که چراغ آنها روشن است) نمونه‌گیری انجام شود.

اموزش کلون استمپ در فتوشاپ | استوایی
اموزش کلون استمپ در فتوشاپ | استوایی

تفاوت clone stamp و healing brush

در clone stamp بر خلاف healing brush دقیقاً بخش نمونه‌گیری شده را در جایی که برس یا قلمو را می‌کشید قرار می‌دهد و هیچ تلفیق و یکسان‌سازی با رنگ اطراف ناحیه موردنظر انجام نمی‌دهد. در واقع ابزار healing brush دارای هوش بیشتری نسبت به ابزار clone stamp است و تصویر موردنظر را با مخلوط کردن لایه زیرین و دادن توناژ مناسب به آن رنگ آمیزی می‌کند.

سرفصل‌های آموزش فتوشاپ