نوشتن متن در فتوشاپ | استوایی

نوشتن متن در فتوشاپ

در ادامه آموزش قبل که مربوط به ترازبندی لایه ها در فتوشاپ بود در این آموزش با نحوه نوشتن متن در فتوشاپ و ترازبندی متن مورد نظر همچنین تنظیمات متن در فتوشاپ آشنا خواهید شد.

آموزش مقدماتی فتوشاپ | استوایی

فیلم آموزشی نوشتن متن در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 15.1 مگابایت
مدت زمان: 07:40 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398

قرار دادن متن بر روی عکس در فتوشاپ

برای نوشتن متن در فتوشاپ دو حالت وجود دارد:

  • بر روی بک گراند عکس کلیک کرده و شروع به نوشتن متن مورد نظر کنید که در اینصورت بصورت خطی و پشت سر هم حتی اگر صفحه هم جا نداشته باشد ادامه می دهد.
  • یک ناحیه بر روی بک گراند Drag کرده و یک box تعیین و شروع به نوشتن متن موردنظر کنید در این حالت تمام نوشته داخل box قرار داده خواهد شد.

توجه داشته باشید اگر در حالت اول که بر روی صفحه کلیک کردید و یک لایه Text ایجاد شده است به Tab دیگری بروید آن لایه حتی بدون متن یا نوشته بصورت خودکار تایید خواهد شد و یک لایه جدید ساخته می‌شود که در این حالت برای اینکه بتوانید نوشته موردنظر را بنویسید باید بر روی آیکون [T] کنار نام لایه کلیک تا مکان موس بر روی صفحه مشخص شود و سپس شروع به نوشتن متن موردنظر کنید.

تنظیمات نوشتن متن در فتوشاپ

در ابزار سمت چپ، ابزار مربوط به Text یا همان T  علاوه بر حالت افقی دارای حالت عمودی نیز می‌باشد و می‌توان بصورت عمودی نوشته را قرار داد البته کاربرد حالت افقی که بصورت پیش فرض می‌باشد بسیار بیشتر است.

جهت تغییر فوت و رنگ متن باید بر روی ابزار T کلیک نمایید تا مشخصات آن در نوار بالای صفحه نمایان شود و سپس فونت، سایز فونت و رنگ نوشته را تغییر دهید.

تنظیمات متن در فتوشاپ | استوایی
تنظیمات متن در فتوشاپ | استوایی

ترازبندی متن در فتوشاپ

پس از انجام تنظیمات جهت تایید نوشته باید بر روی آیکون تیک (تایید) در بالای صفحه کلیک نمایید و یا اینکه دکمه Enter مربوط به بخش NumLK را بزنید. در صورتیکه دکمه Enter بزرگ بر روی کیبورد را بزنید به خط بعدی خواهد رفت و نوشته تایید نمی‌شود.

جهت وسط چین کردن نوشته نسبت به صفحه باید کل لایه‌ها را انتخاب و داخل ابزار Move بر روی دکمه Align مربوط به وسط چین از نوار ابزار بالای صفحه کلیک کنید. در اینصورت متن دقیقا در وسط صفحه قرار خواهد گرفت.

تنظیمات متن فارسی در فتوشاپ | استوایی
تنظیمات متن فارسی در فتوشاپ | استوایی

سرفصل‌های آموزش فتوشاپ

2 نظر برای نوشتن متن در فتوشاپ ثبت شده

  1. سلام آموزش های فتوشاپتون خیلی کامل و عالی واقعا ازش استفاده کردم فقط ی مشکلی که اخیرا بهش بر خوردم وقتی قالب از freepic دانلود میکنم دیگه نمیتونم فارسی بنویسم روش و هر کار میکنم از قسمت type گزینه مورد نظرش فعال نمیشه لطفا در صورت امکان راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز خوشحالم که از آموزش ها راضی بودید:) اینجا توی کامنت نمیشه توضیح داد که چطور این مشکل رو برطرف کنید. برای اینکه کار شما راه بیوفته، می تونید یک فایل فتوشاپ که فارسی توش نوشتید رو باز کنید و متش رو انتقال بدید به پروژه feepik، با یک Drag&Drope ساده. البته در محصول تولید محتوا با فتوشاپ، روش رفع این مشکل رو توضیح دادم. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست