سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ | استوایی ostovaee

سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ

گاهی اوقات لازم است یک عکس رنگی را به یک عکس سیاه و سفید تبدیل کنید بطور مثال اگر قصد دارید تصاویر داخلی یک کتاب سیاه و سفید را طراحی کنید بهتر است که عکس رنگی را به سیاه و سفید تغییر دهید تا تضاد رنگی بین بخش‌های مختلف عکس را مشاهده کنید و با دستکاری در رنگ‌ها، تصویر جذاب‌تری برای چاپ ایجاد کند. در فتوشاپ این امکان وجود دارد که به راحتی یک عکس رنگی را به یک عکس سیاه و سفید تغییر دهید که در این آموزش با نحوه سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ بصورت کاربردی آشنا خواهید شد. در مجموعه آموزشی فتوشاپ رایگان فتوشاپ فیلم های آموزشی بسیار کاربردی برای شما دوست عزیز قرار داده ایم.

فیلم آموزشی سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 12.9 مگابایت
مدت زمان: 05:05 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 27 مهر 1398

مراحل ویرایش عکس

ابتدا عکس مورد نظر را از قسمت File – open انتخاب و وارد محیط فتوشاپ کنید سپس در پنل سمت راست پایین صفحه بر روی دکمه Adjustment (آیکون دایره شکل سفید و مشکی) کلیک کرده و گزینه Black & White را انتخاب کنید تا یک لایه جدید از نوع Layer Adjustmet ایجاد شود و سپس در این لایه که مخصوص سیاه و سفید کردن هست تنظیمات مربوط به رنگ ها را انجام دهید.

تنظیمات رنگ در فتوشاپ

در صورتیکه قسمت تنطیمات رنگ را مشاهده نمی‌کنید بر روی لایه Layer Adjustmet کلیک کرده تا قسمت تنظیمات رنگ در پنجره Properties نمایش داده شود. همانطور که مشاهده می‌کنید در این قسمت شش بخش مربوط به تنظیم رنگ‌های قرمز (Reds)، زرد (Yellows)، سبز (Greens)، فیروزه‌ای (Cyans)، آبی (Blues)، سرخابی (Magentas) وجود دارد. برای هر رنگ یک دستگیره وجود دارد که می توانید آن را در بازه مشکی تا سفید جابجا کنید.

نحوه تنظیم رنگ برای سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ

جهت تنظیمات سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ، اگر دستگیره را به سمت راست حرکت دهید رنگ مورد نظر سفیدتر شده و هرچه به سمت چپ برید رنگ مورد نظر تیره تر و در نهایت مشکی خواهد شد.

توجه داشته باشید که با توجه به رنگ غالب هر کدام از المان‌های موجود در عکس یکی از این شش رنگ را باید تغییر داد. فرض کنید می‌خواهید رنگ پیراهن شخص را تیره‌تر کنید. اول دقت کنید که رنگ پیراهن شخص چه رنگی است. اگر رنگ برای شما قابل تشخیص نبود از پالت info کمک بگیرید. برای اینکار ابتدا دکمه F8 را زده و سپس بر روی پیراهن شخص کلیک کنید تا شماره سه رنگ آبی، قرمز و سبز این پیراهن در پالت info نمایش داده شود و آن عددی که مقدار بیشتری دارد رنگ غالب پیراهن شخص است و باید دستگیره‌ی آن رنگ را به سمت چپ یا همان مشکی حرکت دهید بطور مثال اگر رنگ غالب آبی است باید رنگ آبی را به سمت مشکی ببرید.

یک نکته مهم در طراحی عکس های سیاه و سفید برای چاپ این است که در عکس سیاه و سفید بهتر است پس‌زمینه سفید باشد پس با توجه به مطالبی که در این آموزش یاد گرفتید، ابتدا رنگ پس‌زمینه را تشخیص دهید و بعد دستگیره رنگ مورد نظر را به سمت سفید حرکت دهید. به عنوان مثال اگر پس‌زمینه زرد باشد باید تنظیمات رنگ زرد را به سمت راست یا همان سفید حرکت داد.

سرفصل‌های آموزش فتوشاپ