افکت دابل اکسپوژر در فتوشاپ | استوایی Ostovaee

دابل اکسپوژر در فتوشاپ

تکنیک دابل اکسپوژر در فتوشاپ یکی از تکنیک‌های محبوب می‌باشد در تکنیک دابل اکسپوژر (Double Exposure) دو عکس متفاوت با یکدیگر ادغام می‌شوند و یک تصویر انتزاعی و تخیلی ایجاد می‌شود. می‌توان این تکنیک جالب را با استفاده از فتوشاپ پیاده‌سازی کرد دراین آموزش بصورت کامل و کاربردی تلفیق دو عکس و روش کار این تکنیک را یاد خواهید گرفت.

فیلم آموزش تکنیک دابل اکسپوژر در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 24.9 مگابایت
مدت زمان: 07:22 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 29 مهر 1398
مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 13.4 مگابایت
مدت زمان: 04:33 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 29 مهر 1398

آموزش دابل اکسپوژر در فتوشاپ

مراحل تلفیق دو عکس و تکنیک دابل اکسپوژر در فتوشاپ به شرح زیر می‌باشد:

ابتدا عکس اول یا همان کاراکتر را وارد نرم افزار فتوشاپ کرده و در صورتیکه سایز عکس بزرگ باشد در منوی Image – Image Size، در پنجره باز شده بطور مثال سایز عکس را 50% کاهش دهید. قفل لایه را باز کرده و یک Selection اطراف کاراکتر با استفاده از ابزار Quick Selection Tool (کلید میانبر W) جهت جداسازی کاراکتر از بک‌گراند ترسیم کنید و پس از اینکه Selection به اتمام رسید بر روی دکمه Mask پایین صفحه بخش لایه‌ها کلیک کنید سپس بر روی لایه کلیک راست و گزینه Apply Layer Mask را انتخاب کنید.

در این مرحله در قسمت Adjustment کلیک کرده و گزینه Solid Color را انتخاب کنید و یک بک‌گراند برای کاراکتر اعمال کنید سپس لایه کاراکتر را انتخاب و در منوی Image – Adjustments ، گرینه Desaturate (کلید میانبر Shift + Ctrl + U) را انتخاب کنید تا رنگ‌های چهره کاراکتر از بین برود.

حالا عکس دوم که بطور مثال عکس کوه است را وارد فتوشاپ کنید و بالاتر از لایه عکس کاراکتر قرار دهید و Opacity عکس دوم را برابر با 50% قرار دهید و با کلید میانبر Ctrl + T مکان مناسب عکس دوم را مشخص کنید.

در این مرحله Ctrl را نگه داشته و بر روی لایه عکس اول ( کاراکتر) کلیک کرده تا Selection اطراف کاراکتر انتخاب شود و پس از انتخاب لایه عکس دوم، کلید Mask در پایین صفحه مربوط به لایه‌ها را بزنید تا یک Mask بر روی این لایه ایجاد شود.

از لایه عکس اول یا همون کاراکتر با کلید میانبر Ctrl + J یک کپی ایجاد کنید و در بالای تمام لایه‌ها قرار دهید و Blending Mode را برابر با Lighten قرار دهید و لایه وابزار Move را انتخاب کنید سپس Opacity را برابر با 50%  قرار دهید. جهت اصلاح برخی نواحی عکس اول (کاراکتر) و حذف آنها باید بر روی لایه عکس اول یک Mask ایجاد کنید و یا رنگ مشکی نواحی موردنظر را با برس کلیک کنید.

سرفصل‌های آموزش فتوشاپ

4 نظر برای دابل اکسپوژر در فتوشاپ ثبت شده

  1. سلام
    فقط برای یک دقیقه از ویدیو دوم را دیدم،‌ به نظر ان قدر قشنگ شرح داده شد که اولین فرصت کامل نگاه خواهم کرد و امیداورم خوب هم یاد بگیرم، ممنون که من را مشتاق یادگیری فتوشاپ کردید

    1. سلام دوست عزیز. خیلی خوشحالم که ویدئو آموزشی تا این حد براتون جذاب بوده. پیشنهاد میکنم دوره رایگان فتوشاپ رو که در بخش محصولات هست، حتما تماشا کنید 🙂

      1. سلام خدمت شما بزرگوار
        بله، الحمدلله دانلود کردم و تا درس ۵ پیش رفتم و بسیار برای من کاربردی بوده، به هرجهت ممنون هستم، امیدوارم به همه ارزوهایتان برسید.

        1. خیلی عالیه که دارید فتوشاپ رو یاد میگیرید. ممنونم از شما و بهترین ها رو براتون آرزو دارم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست