ابزار روتوش در فتوشاپ | استوایی ostovaee

ابزار روتوش در فتوشاپ

ابزار روتوش در فتوشاپ شامل چهار ابزار مهم می‌باشد که در آموزش روتوش عکس با ابزارهای Patch ،Spot Healing Brush و Healing Brush آشنا شدید و در آموزش حذف قسمتی از عکس ابزار Clone Stamp و تفاوت آن با Healing Brush را یاد گرفتید. در این آموزش دو قسمت از یک عکس با دو روش متفاوت و استفاده از ابزارهای Spot Healing Brush و Clone Stamp روتوش خواهد شد و شما بطور دقیق کاربرد این ابزارها و نحوه استفاده از آنها را یاد خواهید گرفت.

فیلم آموزش ابزار روتوش در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 17.7 مگابایت
مدت زمان: 04:33 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 3 آبان 1398

ابزار stamp در فتوشاپ

گاهی اوقات نمی‌توان حذف یک بخش از تصویر را با استفاده از Spot Healing Brush انجام داد و در واقع نتیجه کار خوب نخواهد شد.

در این حالت بهتر است از ابزار Stamp استفاده کرد که مراحل کار روتوش با این ابزار به شرح زیر می‌باشد:

ابتدا از لایه عکسی که می‌خواهید روتوش کنید با کلید میانبر Ctrl + j یک کپی ایجاد کنید.

در این مرحله برای اینکه روتوش تمیزتر و بهتری داشته باشید و نواحی اطراف المانی که می‌خواهید حذف شود خراب نشود ابزار Pen را انتخاب و سپس بر روی نواحی اطراف المان یک شکل ترسیم کنید. بر روی ناحیه ترسیم شده کلیک راست کرده و گزینه Make Selection را بزنید و در پنجره باز شده مقدار FeatherRadius را برابر با صفر قرار دهید و در انتها بر روی دکمه Ok کلیک کنید.

پس از ترسیم شکل با ابزار Pen یک لایه ایجاد می‌شود که باید این لایه راغیر فعال کنید.

لایه کپی شده عکس را انتخاب و در حالیکه ابزار Stamp انتخاب است کلید Alt را نگه دارید و از ناحیه‌ای که رنگی مشابه با اطراف المانی که می‌خواهید حذف شود را دارد نمونه‌گیری رنگ انجام دهید. سایز برس را تنظیم کنید و ناحیه‌ای که می‌خواهید حذف شود را رنگ‌آمیزی کنید و در انتها Ctrl + D را بزنید.

سرفصل‌های آموزش فتوشاپ