تغییر نمودار پیش فرض در اکسل | استوایی

تغییر نمودار پیش فرض در اکسل

همانطور که در آموزش‌های قبل گفته شد نمودار پیش فرض در اکسل، نمودار ستونی می‌باشد که پس از انتخاب داده‌ها و زدن دکمه Alt + F1، نمودار ستونی رسم خواهد شد. گاهی بنا به شرایط نمودار دیگری دارای کاربرد بیشتری می‌باشد و لازم است جهت افزایش سرعت در رسم نمودارها، نوع نمودار پیش فرض را تغییر دهیم. در این آموزش با نحوه تغییر نمودار پیش فرض در اکسل آشنا خواهید شد.
در ضمن پیشنهاد ما این است که مطالب را به ترتیب بخوانید. اگر آموزش قبل مربوط به نمایش دو محور عمودی در اکسل را هنوز مشاهده نکرده‌اید بهتر است که ابتدا این آموزش را مشاهده کنید.

آموزش تصویری تغییر نمودار پیش فرض در اکسل


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 6.82 مگابایت
مدت زمان: 3:30 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1398

توضیحات بیشتر درباره تغییر نمودار پیش فرض

نحوه تغییر نمودار پیش فرض در اکسل به شرح زیر می‌باشد:
ابتدا داده‌های موردنظر را انتخاب سپس در منوی Insert در قسمت Charts بر روی آیکون See All Charts کلیک نمایید تا تمام نمودارها نمایش داده شود. در پنجره باز شده در قسمت All Charts، نمودار موردنظر بطور مثال نمودار Pie شکل را انتخاب کرده و از بین انواع نمودار Pie (یک بعدی، سه بعدی و …) نمودار موردنظر را انتخاب و کلیک راست نمایید و Set as Default Chart را بزنید. از این به بعد نمودار پیش فرض، نمودار Pie شکل خواهد بود که با زدن دکمه Alt + F1 رسم خواهد شد.

در صورتیکه داده‌ها را انتخاب و کلید F11 را بزنید در صفحه جدیدی بنام Chart که فقط مخصوص نمودارها می‌باشد نمودار مورد نظر رسم خواهد شد.

تغییر نوع نمودار در اکسل

پس از رسم نمودار جهت تغییر نوع نمودار می‌توانید در منوی Design از گزینه Change Chart Type استفاده کنید و یا اینکه نمودار را انتخاب و سپس بر روی آن کلیک راست و گزینه Change Chart Type را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده پس از انتخاب نمودار مورد نظر، بدون تغییر رنگ و سایز فقط نوع نمودار تغییر خواهد کرد.

سرفصل های آموزش رسم نمودار در اکسل

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست