ترازبندی لایه‌ ها در فتوشاپ | استوایی

ترازبندی لایه‌ ها در فتوشاپ

همانطور که در آموزش قبل مربوط به ابزار Free Transform در فتوشاپ مشاهده کردید یک لوگو داخل بک گراند طراحی شد در این آموزش با کمک ابزار Alignment ترازبندی لایه‌ ها در فتوشاپ و قرار دادن لوگو در مرکز بک گراند را فرا خواهید گرفت. در آموزش بعدی با نوشتن متن در فتوشاپ و تنظیمات مربوط به آن آشنا خواهید شد.

آموزش مقدماتی فتوشاپ | استوایی

فیلم آموزشی ترازبندی لایه‌ ها در فتوشاپ


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 11.9 مگابایت
مدت زمان: 05:40 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398

وسط قرار دادن عکس در فتوشاپ

جهت قرار دادن لوگو یا عکس در مرکز بک گراند باید لایه لوگو و بک گراند را با نگه داشتن دکمه Shift انتخاب کنید و یا اگر لایه ها در کنار هم و پشت سر هم قرار ندارند با دکمه Ctrl آنها را انتخاب نمایید. سپس بر روی ابزار Move کلیک کرده و در قسمت نوار ابزار بالای صفحه بخش Align اضافه خواهد شد. در این بخش می‌توان مشخص کرد که بر اساس مرکز، Align را انجام دهد که در اینصورت لوگو دقیقا در مرکز بک گرند قرار خواهد گرفت.

تنظیمات لایه ها در فتوشاپ | استوایی Ostovaee
تنظیمات لایه ها در فتوشاپ | استوایی Ostovaee

یکسری نکات در فتوشاپ

  • با زدن کلید میانبر Ctrl + 1  ابعاد 100% عکس یا بنر طراحی شده نمایش داده خواهد شد.
  • درصورتیکه در پایین صفحه اسکرول باشد برای حذف اسکرول و اینکه عکس متناسب با اندازه صفحه شود می‌توان از کلید میانبر Ctrl +0 استفاده کرد و در اینصورت عکس داخل صفحه بصورت اتومات فیت خواهد شد.
  • جهت تغییر سایز لوگو دکمه Ctrl + T را زده و دکمه Shift + Alt را نگه داشته و با موس سایز لوگو را کوچک یا بزرگ کنید در اینصورت سایز لوگو از مرکز شروع به تغییر سایز خواهد کرد.

سرفصل های آموزش فتوشاپ

12 نظر برای ترازبندی لایه‌ ها در فتوشاپ ثبت شده

  1. سلام وقت بخیر
    یه تعداد لایه کنار هم قرار دادم بشکل شطرنجی منتها یه گوشه ای از کادر قرار گرفته میخام که کامل بیفته وسط باید چیکار کنم؟

    1. سلام. وقتت.ن بخیر. همه رو توی یک گروه بذارید و بعد Ctrl + A بزنید تا کل صفحه select بشه و در نهایت از Alignment فتوشاپ استفاده کنید. تا گروه رو نسبت به ناحیه انتخاب شده، Align کنه.

    1. سلامت باشید دوست عزیز. ممنون از محبتتون

  2. عرض ادب و احترام
    جناب آقای زندی عزیز
    ممنون هستم از آموزش بسیار خوب و روان حضرتعالی
    من در ابتدای راه هستم و ممنون میشم بفرمایید چگونه تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنم و بتوانم آن را در یک محیط دیگر به غیر از فتوشاپ ببینم. من وقتی ذخیره میکنم به شکل فایل فتوشاپ دیده می شود.

    1. سلام دوست عزیز. روی منوی File برید و بعد Save As رو انتخاب کنید. در پنجره ای که مربوط به ذخیره سازی هست، گزینه file type را روی jpeg قرار بدید (این پنجره برای تمام برنامه های دیگر هم به همین صورت هست)

    1. ممنونم از شما. نظرات شما بهمون انرژی میده. با آرزوی بهترین ها برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست