چسباندن ماتریس ها در متلب| سایت استوایی

چسباندن ماتریس ها در متلب

در این آموزش تصویری نحوه تعریف متغیر و چسباندن ماتریس ها در متلب را بصورت کاربردی فرا خواهید گرفت. قسمت اول نحوه تعریف متغیر بصورت استاندارد camelCase می‌باشد و سپس با نحوه  تلفیق دو ماتریس به یکدیگر آشنا خواهید شد. در یک مثال کاربردی نحوه چسباندن دو ماتریس را فرا خواهید گرفت. در این مثال دو عکس به یکدیگر متصل خواهند شد و نتیجه با ()imtool  بررسی خواهد شد.

جهت یادگیری بهتر توصیه می‌شود اگر آموزش قبل مربوط به‌ خواندن فایل Excel در نرم افزار متلب است را مشاهده نکردید ابتدا این آموزش را ببینید. در آموزش بعد با نحوه برنامه نویسی در m-file آشنا خواهید شد.

آموزش تصویری چسباندن ماتریس ها در متلب


توضیحاتی بیشتر درباره چسباندن ماتریس ها در متلب

در هنگام تعریف متغیر، نام متغیر می‌تواند تلفیقی از کاراکتر، عدد و علامت ( _ ) باشد اما توجه داشته باشید نام متغیر نباید با اعداد شروع شود.

توجه داشته باشید که نام متغیرها “Case Sensitivity” می‌باشد یعنی نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساسیت وجود دارد پس اگر یک متغیر با نام “my2Image” تعریف کرده باشید می‌توانید متغیری دیگری هم با نام “My2Image” ایجاد کنید و این دو متغیر یکی نیستند و مقادیر متفاوتی می‌تواند در هر یک از این دو متغیر قرار بگیرد علت این امر در حرف M می‌باشد چرا که در یکی از متغیرها با M و در دیگری با m شروع می‌شود.

imColor = imread(‘MrCorn.jpg’)
imtool(imColor)
my2Image = [imColor  imColor]    چسباندن دوعکس بصورت ماتریس سطری
imtool(my2Image) 
my2Image = [imColor ; imColor]   چسباندن دوعکس بصورت ماتریس ستونی
imtool(my2Image) 

آموزش تصویری متلب نارنج

آموزش های تصویری متلب نارانجی سکوی پرتابی برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی نرم افزار متلب می باشد. ویتامین های استوایی را از دست ندهید

آموزش متلب نارنجی

آموزش تصویری وصل کرن ماتریس ها به هم در نرم افزار Matlab | در نرم افزار متلب امکان الحاق ماتریس‌ها به هم وجود دارد. در این آموزش چگونگی انجام اینکار به صورت یک مثال کاربردی آموزش داده شده است.

4 نظر برای چسباندن ماتریس ها در متلب ثبت شده

    1. خوشحالم که از آموزش ها راضی بودید:) و مرسی از کامنتی که گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست