معرفی و نصب TypeScript | سایت استوایی

معرفی و نصب TypeScript

تایپ اسکریپت (TypeScript) یکی از فریم ورک های محبوب و پرطرفدار زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. زبان برنامه نویسی تایپ اسکریپت (TypeScript) یک زبان برنامه نویسی شی‌گرا می‌باشد که به کمک آن می‌توان برنامه تحت JavaScript در مقیاس بزرگ تولید کرد. جهت برنامه نویسی به زبان تایپ اسکریپت (TypeScript) نیاز به محیطی است که کدهای نوشته شده را کامپایل کرد. در این آموزش به معرفی و نصب TypeScript خواهیم پرداخت و با نحوه نصب node.js ،TypeScript و Visual Studio Code آشنا خواهید شد.

در آموزش بعدی مربوط به TypeScript و Visual Studio Code توضیحات بیشتری درباره برنامه نویسی تایپ اسکریپت (TypeScript) ارائه خواهد گردید.

آموزش تصویری معرفی و نصب TypeScript


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 8.4 مگابایت
مدت زمان: 4:19 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1397

مراحل نصب TypeScript

  • در سایت https://nodejs.org/en/ نرم افزار nodejs را دانلود و نصب نمایید.
    جهت اطمینان از نصب در محیط command prompt  دستور node –v را اجرا کنید درصورتیکه نصب به درستی انجام شده باشد ورژن نصب شده چاپ می‌شود.
  • در محیط command prompt دستور npm install –g typescript را جهت نصب typescript اجرا نمایید.
    جهت مشاهده ورژن نصب شده دستور tsc –v را در محیط command prompt اجرا نمایید.
  • در سایت https://code.visualstudio.com/   نسخه visual studio code را دانلود و نصب کنید.

آموزش تایپ اسکریپت سایت استوایی

در این سری آموزش‌ها، به آموزش کاربردی تایپ اسکریپت خواهیم پرداخت. در مرحله اول باید با راه اندازی ونصب تایپ اسکریپت آشنا شوید. تمام نکات لازم برای نصب تایپ اسکریپت در این آموزش برای شما بیان شده است.

ویتامین استوایی تایپ اسکریپت

در ویتامین های استوایی آموزش های رایگانی در شما دوستان قرار داده می شود که در اینجا با نحوه نصب TypeScript آشنا خواهید شد. اگر نیاز به آموزش کامل تایپ اسکریپت دارید بسته جادوی تایپ اسکریپت را از سایت استوایی دریافت کنید.

سرفصل های آموزش TypeScript