تفسیر خودکار TypeScript | سایت استوایی

تفسیر خودکار TypeScript

همانطور که در آموزش قبلی مربوط به TypeScript و Visual Studio Code مشاهده کردید باید جهت تفسیر کردن فایل‌های TypeScript پس از هر تغییری در کدها، با اجرای دستوری در ترمینال، آنها را به جاوااسکریپت تبدیل کرد حال در این آموزش راه ساده‌تری جهت تبدیل فایل TypeScript به جاوااسکریپت را فرا خواهید گرفت. در پایان آموزش خواهید دید که پس از هرتغییری در کدهای برنامه، تفسیر خودکار TypeScript تنها با Ctrl + S انجام و تمامی تغییرات TypeScript به جاوااسکریپت تبدیل خواهد شد. در آموزش بعدی روش‌های تعریف متغیر در TypeScript را فرا خواهید گرفت.

آموزش تصویری تفسیر خودکار TypeScript


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 9.6 مگابایت
مدت زمان: 4:46 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397

مراحل راه اندازی تفسیر خودکار تایپ اسکریپت

1.وارد سایت https://code.visualstudio.com/   شده و TypeScript را سرچ نمایید.

2. گزینه TypeScript Compiling with Visual Studio Code را انتخاب نمایید.

3. بر روی نام پروژه کلیک راست و یک فایل جدید بنام tsconfig.json ایجاد نمایید و دستورات قسمت tsconfig.json داخل سایت را در این فایل قرار دهید.

4. فایل پروژه را باز کرده و دکمه F1 را زده  تا منویی بالای صفحه باز شود و عبارت Configure Task را نوشته و Enter بزنید سپس گزینه tsc: watch – tsconfig.json را انتخاب نمایید و در انتها دکمه Ctrl + shift + b را بزنید.

5. از این به بعد هرگاه داخل این پروژه تغییری داده شود با زدن دکمه Ctrl + S تغییرات در فایل جاوااسکریپت اعمال خواهد  شد. در واقع برای هر پروژه باید تمامی این مراحل یکبار انجام شود.

سرفصل های آموزش TypeScript