روش‌های تعریف متغیر در TypeScript | سایت استوایی

روش‌های تعریف متغیر در TypeScript

در این آموزش با انواع روش‌های تعریف متغیر در TypeScript آشنا خواهید شد و خواهید آموخت علاوه بر کلمه کلیدی var دو کلمه کلیدی دیگر به نام‌های let و const جهت تعریف متغیر وجود دارد که هرکدام از آنها دارای یکسری ویژگی‌های خاص و تفاوت‌هایی می‌باشند. در ادامه با تفاوت دو متغیر از نوع const و let و همچنین تفاوت دو متغیر از نوع var و let آشنا خواهید شد.

در ضمن پیشنهاد ما این است که مطالب را به ترتیب بخوانید. اگر آموزش قبل مربوط به تعریف متغیر در TypeScript را هنوز مشاهده نکرده‌اید بهتر است که ابتدا این آموزش را مشاهده نمایید. در آموزش بعدی اتحاد در TypeScript را فرا خواهید گرفت.

فیام آموزشی روش‌های تعریف متغیر در TypeScript


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 10.0 مگابایت
مدت زمان: 6:19 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397

تفاوت متغیر از نوع const با let

عملکرد متغیر از نوع let و const مشابه یکدیگر می‌باشد و تنها تفاوت این است که مقدار متغیر از نوع const تنها یکبار قابل مقداردهی می‌باشد و نمی‌توان در طول برنامه مقداردهی متغیر Const را انجام داد و خطا رخ می‌دهد اما متغیر از نوع let اینگونه نمی‌باشد و می‌توان در طول برنامه چندین بار مقداردهی متغیر let را انجام داد.

دقت داشته باشید معمولاً اگر متغیر از نوع const تعریف شود تمامی حروف بصورت بزرگ نوشته می‌شود.

تفاوت متغیر از نوع let با var

درصورتیکه متغیر از نوع var تعریف شود در همه جای function (تابع) قابل دسترسی می‌باشد اما اگر متغیر از نوع let تعریف شود تنها داخل بلاک خود و زیرمجموعه‌ها قابل شناسایی و دسترسی می‌باشد مثلاً اگر دو بلاک if تو در تو بصورت زیر داشته باشیم و متغیر از نوع let داخل if دوم تعریف شود امکان استفاده از این متغیر در if اول وجود نخواهد داشت درصورتیکه اگر همین متغیر از نوع var باشد همه جا در دسترس می‌باشد.

If(true)
{
	If(true)
	{
	    Let aaa = 10;
	}
aaa = 20;  خطا رخ می‌دهد
}

متغیرها در تایپ اسکریپت

در این آموزش با متغیرها در تایپ اسکریپت آشنا خواهید شد.

آموزش روش‌های تعریف متغیر در TypeScript

سرفصل های آموزش TypeScript