خروجی گرفتن از کمتازیا

پس از ضبط فیلم یا صدا، حذف نویز و ویرایش آن در Camtasia باید از فایل نهایی خروجی گرفت که در این آموزش با نحوه خروجی گرفتن از کمتازیا آشنا خواهید شد. در صورتیکه آموزش مربوط به حذف نویز در Camtasia را مشاهده نکردید پیشنهاد ما این است ابتدا این آموزش را مشاهده نمایید.

آموزش ساخت پادکست با کمتازیا | استوایی

فیلم آموزشی خروجی گرفتن از کمتازیا


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 9.52 مگابایت
مدت زمان: 04:08 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1398

نحوه خروجی گرفتن از کمتازیا

در کمتازیا این امکان وجود دارد که از کل صدای موردنظر و یا از بخشی از صدا خروجی بگیرید که در ادامه به تفکیک توضیح داده خواهد شد:

خروجی گرفتن کل صدا

در منوی share گزینه Export Audio Only را انتخاب و در پنجره باز شده مسیر فایل را جهت ذخیره سازی مشخص نمایید.

خروجی گرفتن صدا در کمتازیا | استوایی
خروجی گرفتن صدا در کمتازیا | استوایی

توجه داشته باشید صدا با دو فرمت Wav و M4a قابل ذخیره سازی می‌باشد.

خروجی گرفتن بخشی از صدا

با استفاده از ناحیه سبز و قرمز قسمت مورد نظر را انتخاب و در منوی Share گزینه Produce Selection As را انتخاب کنید سپس در پنجره باز شده گزینه Custom Production settings را انتخاب و دکمه Next را بزنید. در این مرحله باید فرمت صدا را انتخاب کنید و توجه داشته باشید در هنگام خروجی گرفتن بخشی از صدا فرمت Wav وجود ندارد و باید حتما بصورت M4a ذخیره سازی انجام شود. در مرحله بعدی باید Bit rate را مشخص کنید و با توجه به اینکه با افزایش این مقدار، حجم فایل افزایش می‌یابد بهتر است عددی بین 128 تا 320 را انتخاب نمایید و همچنین توجه داشته باشید که کمتر از 128 کیفیت ضعیف می‌شود و بهتر است انتخاب نشود. پس از مشخص کردن Bit rate دکمه Next را زده و نام فایل و مسیر ذخیره سازی فایل را مشخص نمایید و در انتها دکمه Finish را بزنید.

خروجی گرفتن بخشی از صدا در کمتازیا | استوایی
خروجی گرفتن بخشی از صدا در کمتازیا | استوایی

برای خروجی گرفتن علاوه بر منوی Share می‌توان از دکمه Share در سمت راست جهت ذخیره سازی استفاده کرد برای اینکار پس از کلیک بر روی دکمه Share گزینه Local File را انتخاب نمایید و سایر مراحل همانند فوق می‌باشد.

نحوه خروجی گرفتن از کمتازیا | استوایی
نحوه خروجی گرفتن از کمتازیا | استوایی

سرفصل های آموزش ساخت پادکست

134 نظر برای خروجی گرفتن از کمتازیا ثبت شده

  1. سلام ممنون از نکاتی که گفتید
    من هر موقع میخام ازش خروجی بگیرم همیشه لوگو برنامه روی همه ویدیو ها هست نمیتونم چجوری پاکش کنم
    خیلی مزاحمه

    1. سلام وقتتون بخیر. شما باید نرم افزار رو کرک کنید. قاعدتا توضیحاتش باید توی سایتی که ازش دانلود کردید باشه.

  2. سلام ممنون از توضیحات خوبتون.من همه ﭘرسش وﭘاسخهای شما رو خوندم ولی سوالم تو هیچکدوم نبود.
    راستش من میخوام یک فیلم آموزشی از یک اﭘلیکیشن موبایل تهیه کنم با گوشی این آموزش اﭘلیکیشن رو ضبط کردم ولی مشکل اینجاست که میخوام یک اشاره گر ماوس ظاهر باشه توفیلم جاهایی که دارم توضیح میدم رو بره انتخاب کنه یعنی اشاره کنه به اون قسمت ..با کمتازیا میشه این کار رو کرد؟

    1. سلام دوست عزیز. امکان پذیر هست. ولی با نوشتن توی بخش کامنت ها نمیشه آموزش داد. راحت ترین روش این هست که موس رو به گوشی موبایل وصل کنید. اشاره گر موس توی صفحه گوشی ظاهر میشه و مجدد آموزش رو ضبط کنید. اگر توی کمتازیا بخواید اشاره گر موس بندازید و انیمیشن بهش بدید، کار زمانبری هست اگر اصرار به این کار دارید می تونید دوره آموزشی کمتازیا رو از سایت تهیه کنید، نحوه متحرک سازی و خیلی چیزای جذاب دیگه، آموزش داده شده.

  3. سلام
    آیا این امکان هست که در کمتازیا فیلم وبکم رو جداگانه خروجی بگیریم؟یا حالت دایره ای یا حالت های دیگه به فیلم گرفته شده از وب کم بدیم؟
    ممنون از شما

  4. سلام .میخوام ویدیو یک ساعته رو به چند تا قسمت تبدیل کنم وهم زمان برای اینکه وقت تلف نشه از قسمتا بصورت تکی خروجی بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنین

  5. سلام وقت بخیر ، من در مورد خروجی گرفتن برای فایلهای ویدئویی که به عنوان دوره آموزشی روی سایت میخواهیم قرار بدیم سوال داشتم، چه فرمتی باشه و سایر ویژگی هاش بهتره چی باشه؟ و همینطور زمان ویدئو پیشنهاد میدید چند دقیقه باشه؟
    ممنونم

    1. سلام وقت شما بخیر. بهتر هست از فرمت mp4 استفاده کنید. در کمتازیا وقتی روی share کلیک میکنید، میتونید انتخاب کنید که mp4 only up to 720p باشه یا mp4 up to 1080p . حجم و کیفیت دومی بالاتره

  6. موقع export کردن باید نسخه پولیش رو بخرم چون نوشته درست شده با کمتازیا ویدیوم رو خراب میکنه راه حلی برای این مشکل دارید

  7. با سلام من با نسخه 2019 برنامه چند تا فایل سیو داشتم الان که آپدیت 2021 زدم فایل ها رو باز نمیکنه دوباره نسخه قبلی رو هم زدم باز نکرد الان من چطوری میتونم به فایل هام دسترسی پیدا کنم یا تبدیل به فرمت دیگه ای بکنم؟
    با تشکر

  8. شرمنده من مجددا مزاحمتون میشم، اگر فیلمهای قرمز رنگ را تغییر نام بدیم، دیگه قابل استفاده نیستند؟ من برای اینکه به برخی از فیلمهای پارسال برای ویرایش نیاز داشتم، همه را بررسی کردم و برخی را تغییر نام دادم که سر فرصت ویرایش کنم، الان متاسفانه باز نمیشند، چه توصیه ای دارید؟

    1. خواهش میکنم. موقع اجرای فایل سبز بهتون پیغام میده، متن پیغام رو به دقت بخونید. کاملا راهنمایی میکنه. در واقع ازتون می خواد که فایل قرمز رو بهش معرفی کنید.

  9. با سلام و احترام و عرض خسته نباشید، بنده ریشه فیلمها را از داخل c حذف کردم و به هارد انتقال دادم، الان هیچ یک از فیلمها که فایل سبزشون موجوده و برای بررسی گذاشته بودم، باز نمیشن. توصیه تون چیه؟ پیشاپیش ممنونم

    1. سلام دوست عزیز. موقع اجرای فایل سبز، اگر فایل قرمز رو پیدا نکنه، از شما سوال می پرسه که مسیر فایل قرمز رو مجدد بهش معرفی کنید. هارد اکسترنال رو وصل کنید و مسیر رو بهش بدید.

  10. توی بعضی از پروژه ها به من این ارور رو میده
    unable not make copy of project unable to produce camtasia
    ورژن 2021.08
    ویندوز10
    و حتی اجازه فایل زیپ گرفتن هم نمیده

  11. سلام خسته نباشید
    ببخشید من هرکاری میکنم کامتازیا از ویدیو هام خروجی نمیگیره
    وقتی میخواد رندر شروع بشه روی صفر میمونه و شروع نمیشه
    ویدیوم حدود سه دقیقه هست
    ویندوز 7
    کامتازیا ورژن 2019
    روی همه حالت ها هم امتحان کردم ولی نشد
    ممنون میشم پاسخ بدید چون خیلی مشکل بزرگی هست و واقعا وقت ندارم

    1. سلام دوست عزیز. نمی دونم چه ویدئوهایی رو وارد کمتازیا کردید. شاید ویدئوهایی که وارد کمتازیا می کنید، ساپورت نمیشن و اینکه پیشنهاد میکنم از نسخه های جدیدتر کمتازیا استفاده کنید.

      1. نسخه من 2019 هست
        فرمت ویدیو هام هم avi هست که مال خود کامتازیا هست
        لطفا اگر میتونید کمک کنید
        ممنون

        1. فرمت avi مربوط به کمتازیا نیست. شاید این فرمت با نسخه های جدید کمتازیا مشکل نداشته باشهیا اینکه با نرم افزارهای تبدیل، به mp4 تبدیلش کنید

    2. سلام، احتمالا مشکل از ویندوزتون هست، نسخه ۲۰۱۹ کمتازیا را من مدتی است استفاده میکنم و عالیه، ولی خوب برای ویندوز ۱۰ ساخته شده، نه ۷. البته تا جایی که من میدونم.

  12. سلام وقت بخیر فیلم رو درست کردم بعد از کمتاسیا که خارج شدم وقتی ازم سوال پرسید ذخیره شود یا خیر به اشتباه خیر رو زدم 😟 الان راهی ندارد که فیلم رو برگردونم ؟( فایل رو هیجا ذخیره نکرده بودم )

    1. سلام دوست عزیز. متاسفانه کاری نمیشه کرد و تغییراتی که اعمال کرده بودید از بین رفته. فقط فیلم اصلی که ضبط کردید در پوشه داکیومنت، پوشه کمتازیا موجود هست.

  13. سلام ببخشید من از برنامه خروجیم رو میگیرم ولی وقتی ویدیوم رو پخش میکنم ارم techsmith اومده وسطش نمیدونم باید چجوری حذفش کنم اگه شما می دونید لطفا بهم کمک کنید.
    ممنون از شما

    1. سلام دوست عزیز. باید نرم افزار رو کرک کنید

      1. خب بخوام کرک کنم باید دوباره محتوام رو بسازم یا همونی که ساختم رو میتونم اون ارم رو ازش حذف کنم؟

        1. از همون قبلی می تونید استفاده کنید.

  14. سلام ممنون از آموزش خوب و بیان خوبتان
    من یک سوال از کمتازیا داشتم، برای خروجی گرفتن در این برنامه چگونه می توان نسبت ابعاد خروجی را مشخص کرد. مثلا نسبت 4:3 یا 9:16 یا دیگر نسبتها؟
    سایز را میشود در Project Setting تغییر داد. ولی نسبت ابعاد خروجی را چگونه میتوان مشخص کرد.
    ممنون می شوم مرا راهنمایی کنید.

    1. سلام. وقتتون بخیر. خوشحالم که از آموزش ها راضی بودید. برای تغییر ابعاد، خروجی رو باید از نوع custom در نظر بگیرید ولی به شدت کیفیت خروجی رو خراب میکنه. هر کاری میکنید، ار توی همون Project Setting تغییرات رو انجام بدید.

  15. سلام و عرض ادب
    دنیا دنیا ممنون از ما بزرگوار که با صبر و حوصله پاسخگوی سوالات هستید و تشکر فراوان از مطالب مفیدی که در مورد نرم افزار کمتاسیا به اشتراک می گذارید
    من یک مشکل دارم ممنون می شوم برای رفع آن با توضیحاتتون کمکم کنید
    بعضی فایل هایی که بعد از خروجی گرفتن از پروژه هایی که برای تدریس در کمتاسیا آماده میکنم که در مسیر Docuament و پوشه Camtasia ذخیره می شود پوشه قابل انتقال به داریو های دیگه (D,E) و یا قابل حذف نیست و پیغام میده که این پوشه در جایی دیگه باز است البته همنطور که ذکر کردم بعضی از فایلها اینجوری میشه و مشکلم اینه که فضای زیادی رو در پوشه Camtasia اشغال کرده و فایلهای جدیدم به سختی پیدا میشه

    تشکر از بذل توجه شما

    1. سلام دوست عزیز. خواهش میکنم. اگر نرم افزار Camtasia رو ببندید. اون فایل ها قابل انتقال به درایوهای دیگه هستن. اگر باز هم مشکلیبود، یک بار کامپیوتر را restart کنید.

  16. سلام وقتی از کامتازیا خرجی می گیرم دوتا صفحه میاره که تکس می ندازه رو ویدیوم چطور بر برطرف بکنم

  17. سلام وقت بخیرخسته نباشیدمن یک سوال داشتم،من توی کمتاسیافیلم هارا:هم بعضی جاهاراکات می کنم وهم ازفیلم های دیگه استفاده می کنم وپیوندمی دهم ولی هم در1-(اجرادرنرم افزار)وهم 2-(اجراپس ازکانورت فیلم)هردوحالت وقتی که نوارفیلم ازپارتیشنی به پارتیشن بعدی میره گیرمیکنه وکمی هنگ میکنه درواقع روان اجرانمی شودبایدچکنم تامشکل برطرف شود؟

    1. سلام دوست عزیز. با توجه به قدرت سیستم کامپیوتر شما، ازمان گیر کردن یا هنگ کردن می تونه متفاوت باشه. اگر از لپتاپ استفاده میکنید، لپتاپ حتما به برق باشه و روی High Performance کار کنید ولی با این کار ها هم گیر کردن به طور کامل برطرف نمیشه. دقت کنید که بعد از خروجی گرفتن از کمتازیا، این گیر کردن ها برطرف میشه.

  18. با سلام، بنده یه ویدیو رو با این نرم افزار ضبط کردم و در حین ضبط صفحه مانیتور به حالت استراحت رفت و چند ثانیه خاموش شد. پس از خروجی گرفتن ،از لحظه خاموش شدن به بعد دیگه صدا نداره تصویر هست اما بدون صدا. علت چیه بنظرتون؟ ایا امکان بازگشت صدا وجود داره؟

    1. سلام دوست عزیز. متاسفانه اطلاعی ندارم. ولی اگر اون بخش صدایی نداره، قاعدتا دیگه نمیشه کاریش کرد.

  19. ممنون از ویدیو های شیوا تون. مشکل من خیلی راحت حل شد. آموزش کمتازیا رو از ابتدا نمی گذارید؟

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که از آموزش راضی بودید. یکی از محصولات سایت، آموزش کامل کمتازیا از صفر تا صد هست. از منوی سایت روی محصولات برید و بعد تولید محتوا رو انتخاب کنید. موفق و پیروز باشید.

  20. با عرض سلام و خسته نباشيد من زير نويسى رو داخل يك ويديو قرار مى دم اما وقتى كه مى خوام خروجى بگيرم زير نويس ها نشون داده نمى شوند بايد چه كارى انجام بدم؟

    1. سلام دوست عزیز. ن.ع خروجی رو روی custom قرار بدید.

  21. سلام سام هستم دوباره سام اینگلیسی هم من بودم الان یه چیزی رو باز امتحان کردم و دیدم که وقتی با کیفیت 480 استخراج می گیرم هیچ فرقی با 1080 نداره
    فکر کنم مشکل همینه همه رو با یه کیفیت بد استخراج می گیره چکار کنم/

    1. سلام سام عزیز. اون موردی رو که گفتم، رعایت کنید. کیفیت خوب میشه

  22. سلام من نظراتی که بقیه فرستاده بودند رو خوندم و جواباتون رو دیدم مشکل من اینه که فیلم های استخراج گرفته خیلی کیفیت بدی دارن و من با کیفیت 1080 استخراج می گیرم و تو یک نظر گفته بودید که اندازه فیلم تو برنامه قبل از استخراج بستگی داره من به اندازش دست نمی زنم و خود برنامه اون رو با اندازه پنجره فیلم فیکس می کنه منم کاری ندارم و از تو برنامه می بینم کیفیتش خوبه ولی بعد از استخراج هیچ متی رو نمی شه خوند چکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. مشکل همینه دیگه. ابعاد فیلمی که ضبط میکنید، باید با ابعاد فیلمی که خروجی میگیرید، یکسان باشه، وگرنه افت کیفیت دارید. موقع ضبط فیلم، باید ابعاد رو دقیقا تنظیم کنید

      1. سلام من یه اسکرین شات از صفحه رو گزاشتم دقیقا اندازه فیلم ضبط شده هم باهاش یکی کردم یعنی گزاشتمش سر جای اول انگار کل صفحه رو رکورد کردم هم اسکرین شاته بی کیفیت شد هم فیلم

        1. نمی دونم چجوری توضیح بدم 🙂 من میگم ابعاد ویدئوی ضبط شده باید با ابعاد ویدئویی که خروجی میگیرید یکسان باشه. الان ویدئویی که ضبط کردید و اسکرین شاتی که گرفتید، ابعادش اشتباهه. نباید فول اسکرین رکورد کنید. نباید اسکرین شات بگیرید. قبل از شروع ضبط، ابعاد رکورد رو باید دستی وارد کنید. و از اول رکورد کنید. اگر متوجه منظورم نمیشید دیگه نمی دونم چجوری باید راهنمایی کنم.

  23. سلام من فیلم هایی که ضبط کردم رو تو خود برنامه می بینم کیفیت بالایی داره ولی وقتی استخراج می کنم خیلی کیفیتش بد می شه چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز. ابعاد فیلمی که ضبط میکنید، باید با ابعاد فیلمی که خروجی میگیرید، یکسان باشه، وگرنه افت کیفیت دارید.

  24. سلام خسته نباشید فایل ضبط شده با فرمت کمتسیا رو دوستم روی واتس اپ برام ارسال می کنه و من بعد از دانلود نمی تونم ببینم فیلم رو می گه پروژه پیدا نمی شه چیکار می شه کرد؟

    1. سلام دوست عزیز. کمتازیا دو نوع فایل داره یکی قرمز رنگه و یکی سبز. چیزی که ضبط میشه، قرمز رنگه و حجم بالایی داره. وای اونی که سبز رنگه، حجمش کمه و برای اجرا شدن نیاز به فایل قرمز رنگ داره.

  25. سلام من کلاس درسیمو با این نرم افزار ظبط کردم بعد رو استوپ کلیک کردم اومدم داخل کمتازیا ولی خروجی یادم رفت بگیرم سیستم رو خاموش کردم ایا فایل ک ظبط شده پاک شده

    1. سلام دوست عزیز. پاک نشده. به صورت پیش فرض در پوشه document و بعد پوشه camtasia ذخیره می شه

  26. سلام من مشکل سیو کردن ویدیو رو دارم اخه واسه مدرسه با عکس ویدیو درست کردم ولی سیو نمیشه یعنی سیو میشه ولی عکسا نمیاد

    1. سلام دوست عزیز. با توجه به توضیحاتی که دادید، متاسفانه متوجه نشدم چه مشکلی وجود داره.

      1. خیلی متشکر از سایت خوبتون با استفاده از مطالب مفیدتون و مطالعه ی دقیق مشکلم حل شد

        1. خواهش میکنم دوست عزیز. خوشحالم که به جواب مورد نظر رسیدید و این آموزش برای شما مفید بود. 🙂

  27. سلام.خروجی گرفتن از فیلم ضبط شده ام خیلی زمان میبره به طوری که چند ساعت باید صبر کنم تا ۱۰۰ در صد رو بگیره. ممنون میشم راهنمایی بفرمائین.

    1. سلام دوست عزیز. بستگی داره که از چی دارید خروجی میگیرید، چقدر افکت و … دادید، قدرت سیستم تون چقدر هست و کلا خروجی گرفتن کار زمانبری هست خصوصا اگر ابعاد فیلم ورودی با خروجی یکسان نباشه و …. . اگر از لپتاپ استفاده می کنید، حتما به برق وصلش کنید و از باتری استفاده نکنید و روی high Performance قرارش بدید.

  28. چرا فیلم ذخیره شده از دوربین خانه ام در کامتازیا پخش نمیشه ؟؟؟؟؟

    1. نمی دانم دوست عزیز. شاید فرمت ویدئوتون رو کمتازیا نمی خونه و شاید ورژن کمتازیا تون قدیمیه، قدرت سیستمتون کمه، درایورها رو نصب نکردید و ….

  29. سلام اقای زندی . امیدوارم حالتون خوب باشه . ببخشید میخواستم بپرسم واسه خروجی گرفتن از فیلم که در کمتازیا ادیت میزنی باید چکار کنی مثلا من 2 تا فیلم میارم بعد این دوتا رو بهم می چسبونم و یک اهنگ روش میزارم بعد از اینکه این کار هارو کردم چطور باید اون فیلممو که ادیت زدم سیو کنم . (ویرایش شده توسط مدیر – دو دیدگاه شما تبدیل به یک دیدگاه شد)

    1. سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر باشه. بالا سمت راست نرم افزار دکمه share هست. از اون بخش باید خروجی بگیرید، فیلم رو نگاه کنید دقیقه 3:18 به بعد. من خروجی صوتی میگیرم شما یکی از خروجی های تصویری رو انتخاب کنید. مثلا بجای custom گزینه MP4 رو انتخاب کنید.

  30. سلام وقت بخیر. ببخشید من با این برنامه فیلم کارگاه ضبط کردم.اما زمان رندر گیری و خروجی قیلم. بر روی فیلم نوشته ای درج میشه که مربوط به خود کمتازیا هست. چکار کنم که اون نوشته روی فیلم ها نباشد؟ خیلی عجله دارم. خداروشکر دیدم شما پاسخ میدین.

    1. سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر باشه. نرم افزار رو باید فعال کنید. به سایتی مراجعه کنید که کمتازیا رو از اونجا دانلود کردید و فایل patch یا کرک رو از اون سایت دریافت کنید و طبق توضیحات همان سایت، نرم افزار رو فعال کنید

  31. سلام وقتتون بخیر من درحین کلاس انلاین فیلمو ضبط کردم و حین کلاس چک میکردم که داره ضبط میشه و آخر کلاس هم ضبط و متوقف کردم اما الان داخل نرم افزار کامتازیا فقط یه فیلم قابل مشاهده که دوبار تکرار شده

    1. سلام دوست عزیز. متاسفانه متوجه سوالتون نشدم. به صورت پیشفرض فایلهای ضبط شده در پوشه camtasia که این پوشه در document ویندوز قرار داره، ذخیره میشن. اگر فایلتون ضبط شده باشه، در اونجا می تونید پیداش کنید.

      1. ممنون از پاسختون و توجهتون.
        چقد خوب که این سایت پاسخگو هست و پیام پیگیری میشه.موفق باشین

        1. خواهش میکنم دوست عزیز. سلامت باشید.

  32. سلام و خسته نباشید ببخشید چرا خروجی ها که میگیرم کیفیت ندارن و آیا HDTV یا NTFC بذاریم هنگام خروجی

    1. سلام دوست عزیز. ابعاد ویدئوی ضبط شده باید با ابعاد ویدئویی که خروجی میگیرید یکسان باشه. در غیر اینصورت کیفیت میاد پایین

      1. ببخشید Quality ویدیو ها روی چند درصد باشه که نه حجم ویدیو بیشتر بشه نه کمتر

        1. سلام بیش از 70 نذارید چون الکی حجم میره بالا. تا 60 درصد هم کیفیت خوبی میده

  33. سلام وقت بخیر اینترنت رو چطور از کامتازیا غیر فعال کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. یک مقاله با نام آموزش نصب فتوشاپ در سایت داریم. اونجا نحوه قطع دسترسی نرم افزارها به اینترنت رو آموزش دادیم. می تونید توی گوگل جستجو کنید آموزش نصب فتوشاپ اولین سایت استوایی هست.

  34. سلام و وقت بخیر
    در نمونه ای که شما دارید فقط یک فایل ضبط شده در بخش میدیا بین دیده میشود. من فایلهای 45 دقیقه ای مختلف را ضبط کرده ام و برای خروجی گرفتن ظاهرا تنها فایلی که در تایم لاین باشد را خروجی میگیرد. مسئله این است که نمیدانم چطور تنها از یکی از فایلها خروجی بگیرم. مثلا در یک مورد در فیلم خروجی دو تا فایل با هم تلفیق شدند و صداها روی هم افتادند.
    ممنون میشم کمکم کنید.

    1. سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر باشه. با توجه به سوالی که پرسیدید، پیشنهاد می کنم حتما یک دوره آموزش از کمتازیا تهیه کنید و ببینید. ولی در کل، در بخش میدیا، مدیاهایی که ممکنه نیاز داشته باشید رو قرار میدید و ممکنه از برخی از مدیا ها اصلا استفاده نکنید و کلا قرار نیست تمام مواردی که در مدیا هست، در خروجی نشان داده بشه. هر موردی که بخواهید خروجی بگیرید، باید وارد تایم لاین کنید. اگر یکی رو وارد تایم لاین کنید، از یکی خروجی میگیرید و اگر چندین مدیا را وارد تایم لاین کنید، از تمام اونها خروجی گرفته میشه و در نهایت خروجی نرم افزار، یک فایل صوتی یا تصویری از تمام موارد موجود در تایم لاین خواهد بود. اگر صدا ها و تصویر ها با هم قاطی شده، دلیلش اینه که در تایم لاین، مدیا ها رو روی هم قرار دادید. در آخر مجدد پیشنهاد میکنم یک دوره آموزشی کمتازیا تهیه کنید. یا حداقل فیلم ها و محصولات رایگان موجود در سایت استوایی رو ببینید چون باید خیلی موارد رو از پایه آموزش ببینید و متاسفانه در اینجا در بخش نظرات، نمیشه این موارد رو توضیح داد. موفق باشید.

      1. ممنونم از پاسخگویی شما
        حتما این کار را انجام میدهم

        1. خواهش میکنم دوست عزیز. موفق و پیروز باشید.

  35. سلام وقت شما بخیر تشکر از سایت خوب شما
    من فایلهایی که ضبط کردم رو خروجی video نگرفتم و ویندور عوض کردم الان فایل ها رو با ز میکنم ارور unable to locate file رو میگه و اینکه بعد از معرفی مکان فایل ، هیچ فایلی مشاهده نمیشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    تشکر

    1. سلام دوست عزیز. وقت شما بخیر. امیدوارم که حالتون عالی باشه. متاسفانه فایل هایی که record کرده بودید حذف شده. به صورت پیشفرض هر چیزی که ضبط میکنید، در مسیر document ویندوزتون ذخیره میشه. رنگ این فایل های ضبط شده، قرمز هست. اگر این فایل ها پاک بشن، عملا فیلمی که ضبط کردید پاک شده. فایل سبز به تنهایی فایده ای نداره و فقط حاوی اطلاعات میکس و افکت و … هست و برای خروجی گرفتن نیاز به فایل های قرمز رنگ هست که گویا از روی سیستم شما پاک شده. البته اگر فایل های قرمز رنگ (فیلم ضبط شده) رو در جای دیگری انتقال داده باشید، کافیه که فایل قرمز رنگ رو در کنار فایل سبز رنگ قرار بدید و دیگه آدرسی از شما نمی پرسه.

  36. سلام
    سپاس از راهنمایی ها و اموزش های خوبتون

    فیلمی که با برنامه کمتازیا از دسکت اپ لب تاپ میگیرم وقتی ام را به گوشی منتقل میکنم صدا نداره یا صدای بسیار ریز و نامفهومی داره
    در صورتیکه روی لبتاپ اصلا مشکلی نداره

    رو گوشی با برنامه های پخش ویدیو فراوانی هم امتحان کردم فایده نداشت

    لطفا راهنمایی بفرمایید

    چون برا اموزش به دانش اموزان دارم استفاده میکنم

    1. سلام بزرگوار. خواهش میکنم.
      این سوال رو چند وقت پیش یک نفر دیگه هم پرسیده بود و من جوابش رو نمی دونم. ویدئو رو روی موبایل های دیگه هم چک کنید، اگر فقط روی موبایل شما مشکل داره، پس مشکل از موبایل شما، یا پلیر یا کدک هست. ولی اگر روی بقیه موبایل ها هم مشکل داره، یعنی کمتازیای شما یا یه چیزی روی کامپیوتر شما مشکل داره. یا نحوه خروجی گرفتن یا … که واقعا نمی دونم مشکل از چی می تونه باشه چون تا به حال به این مورد بر نخوردم.

      1. اگه جواب این سوال رو پیدا کردید لطفا به من هم بگید منم ایم مسدله رو دارم

    1. سلام دوست عزیز. مطابق همین مواردی که توی فیلم آموزشی هست پیش برید. اگر ویدئو هاشته باشید، گزینه mp4 هم می بینید و می تونید اون رو انتخاب کنید

  37. سلام.
    ببخشید آیا در کمتازیا میتوان موس را پنهان کرد و آن را ضبط نکرد؟ چگونه؟

    1. سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. بله میه این کار رو انجام داد ولی آموزش رایگانی از این موضوع توی سایت نداریم. خیلی دوست ندارم توی کامنت ها محصول پیشنهاد بدم، ولی این موضوع توی محصول 0 تا 100 کمتازیا موجود هست. لینک زیر …
      https://ostovaee.ir/fa/product/how-to-create-profesional-video-camtasia/

  38. سلام مال من کلمه share وجود نداره !!!!

    فقط اینا هستن:
    file \ view \ edite \ paly \ tools \ help

    : (

    1. سلام دوست عزیز. نسخه ای که استفاده میکنید قدیمی هست. یادم نیست توی نسخه های قدیمی دکمه share کجا بود.

  39. من فیلم با کمتازیا گرفتم ولی چجوری واترمارک نرم افزار از وسط فیلم بردارم؟

    1. سلام. یا باید نرم افزار اصلی رو به دلار خریداری کنید یا نرم افزار رو کرک کنید. احتمالا توی سایتی که ازش کمتازیا رو دانلود کردید، فایل کرک گذاشته شده شده

  40. جناب خسته نباشید من متاسفانه time line track را حذف کردم برنامه را بستم و دوباره باز کردم حجم فایل را تو پروپرتیس می زنه 218 ولی نمی دونم چگونه time line را برگردونم udo هم نمی تونم بکنم ممنون مشم راهنمایی کنید ایا ریکاوری امکان پذیر هست؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز. ریکاوری تنها در حالتی امکان پذیر هست، که نرم افزار هنگ کنه یا کرش کنه و بسته بشه. وقتی به صورت عادی خودتون نرم افزار رو می بندید، امکان ریکاوری نیست. تنها راه اینه که یک save قبل از تغییرات انجام داده باشید که گویا این کار رو نکردید. و اینکه توی همه ی نرم افزارها با بستن و باز کردن نرم افزار. بخش undo دیگه عمل نمیکنه.

  41. سلام وقت شما بخیر خیلی ممنون از سایت خوبتون
    من یه مشکل اساسی دارم که خیلی ام گاهی اوقات وقتمو میگیره بنده دبیر ریاضی هستم روزی 4تا 5 تا فیلم ضبط میکنم با کمتازیا منتهی بعد از عملیات رندرینگ بعضی از فیلما اجرا نمیشه وبصورت SWF در میاد خواهشا اگه امکانش هست به من کمک کنید تا این مشکل برطرف بشه
    ویندوزم 7 هست واز کمتازیا ورژن 8 استفاده میکنم و پلیرم هم kmپیلیر هست.
    ممنونم

    1. سلام. وقتتون بخیر. ممنون از لطفتون.
      وقتی خروجی به صورت SWF در میاد، یعنی نوع خروجی رو اشتباه انتخاب کردید. از بالا روی گزینه share که سبز هست برید. بعد با توجه به ابعاد فیلمتون یکی از گزینه های up to 720p یا up to 1080p رو انتخاب کنید

    1. سلام دوست عزیز. توی همین فیلمی که در این پیج هست آموزش داده شده. فیلم رو تا آخر ببینید

  42. سلام وقتتون بخیر، من با camtasia فیلمی از صفحه لپ تاپم گرفتم که صدا هم داره، وقتی سیوش میکنم، فیلم رو بی صدا نشون میده، در حالی که در هنگام ضبط گزینه ضبط صدای لپ تاپ رو هم فعال کردم و در هنگام ویرایش فیلم نیز صدا روی فیلم هست.
    چرا پس از ذخیره کردن صداش برداشته میشه؟
    ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر. احتمالا نوع خروجی شما مشکل داره. در هنگام خروجی گرفتن دقت کنید که مثلا 720p یا 1080p رو انتخاب کنید یا اگر حالت custom رو انتخاب میکنید، چک کنید که تیک مربوط به خروجی صدا رو زده باشید

      1. سلام
        البته جناب زندی من ی دوره شرکت کردم ک قابلیت دانلود رو نداشت و وارد کمتازیا میشدم ک رکورد کنم تصویر قطع میشد و فقط صدا رو داشتم
        حدث میزنم با توجه به مقاومت ادمین در برابر کپی رایت این مسئله اتفاقی ب نظر نمیومد!!!

  43. سلام خسته نباشید
    چگونه در این نرم افزار میتوان لوگوی برنامه را از ویدیو حذف کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز. نرم افزار رو کرک کنید. توی سایتی که دانلود کردید توضیحات رو باید گفته باشه. توی سایت استوایی هم آموزش ویدئوییش موجود هست

  44. سلام خب چجوری میشه کل فیلم یعنی تصویر کامپیوتر تصویر خودم و صدای خودم همه با هم تو یه فایل mp4 بره؟

    1. سلام دوست عزیز. توی Camtasia Recorder باید میکروفون و وب کم رو فعال کنید و شروع به ضبط کنید

  45. سلام. ممنون از راهنمایی عالی شما. وقتی از فیلم خروجی میگیرم، بالا سمت راست زمان تاریخ و ساعت فیلم رو به صورت سبز رنگ نشون میده. چطوری میتونم اون حالت رو حذف کنم. سپاس

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. ممنونم از شما. می تونید از Camtasia Recorder در منوی Effects و بعد Option، این مورد رو خاموش کنید

  46. سلام خیلی عالی بود واقعا استفاده کردم از مطلبتون و کارم راه افتاد البته رفت روی رندر دیگه حالا انتهاش چی میشه نامعلومه…ولی دمتون گرم

    1. سلام دوست عزیز. خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید واقع شد. امیدوارم نتیجه رندر عالی بشه.

  47. سلام. این آرم camtasia رو چطور میتونم از روی فیلم حذف کنم. نسخه پولیش 240 دلاره .

    1. سلام توی سایتی که این نرم افزار رو دانلود کردید، روش کرک کردنش رو باید توضیح داده باشه

  48. سلام من میخوام این فیلمی که ادیت کردم و وویس روش گذاشتم رو به فورمت mp4در بیارم ولی این نرم افزار مثل خود استدیو نیست که produce and share رو داشته باشه
    چطوری میتونم این کارو انجام بدم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز. متوجه سوالتون نشدم. مثل خود استدیو نیست! یعنی چی؟

  49. سلام خسته نباشد من از همین روش رفتم اما خروجی فیلم بدون صدا هست یعنی فیلم میاد اما صدا نداره

    1. سلام دوست عزیز. این روش برای خروجی کرفتن از صوت بود نه تصویر و شاید مشکل شما اینه که اصلا فیلمتون صدا نداره. یعنی صدایی ضبط نشده.

  50. سلام خیلی خوب بود فقط اینکه من یه پروژه رو ک سیوش میکنم فایل قرمز رنگش ایجاد نمیشه مشکل از کجاس

    1. سلام. خوشحالم که راضی بودید. فایل قرمز بعد از ضبط ایجاد میشه، پیشفرض توی درایو c، پوشه Document و پوشه Camtasia ذخیره میشه. می تونید توی تنظیمات Recorder برید و مسیر پیشفرض رم تغییر بدید

  51. سلام و سپاس از توضیحاتتون. فقط یک سوال. من یک ویدیو گرفتم از تبلت انتقال دادم کمتازیا. صدا یک فایل مستقل بود هم از recorder انتقال دادم به کمتازیا. ولی وقتی خروجی گرفتم فایل نهایی صدا نداشت!
    میشه لطفا راهنمایی کنین. سپاس

    1. سلام دوست عزیز. سلامت باشید. بستگی داره چجوری خروجی گرفتین. اینجوری توی فضای کامنت نمیشه رفع اشکال کرد. آیا توی کمتازیا وقتی اجرا میکردید، صدا داشت یا نه؟ از همین روشی که تو فیلم گفتم برید ولی نوع خروجی رو بجای صوتی mp4 انتخاب کنید و چک کنید تیک صدا هم خورده باشه.

  52. مرسی از توضیحات جامع و شیوا ی شما
    فقط من میخواستم کپچر یک ویدئو از درس هام که این روزها داره مجازی ارائه میشه رو یاد بگیرم اما هر چه اینجا دیدم در ارتباط با صدا بود

    1. خواهش میکنم دوست عزیز. درباره کپچر ویدئو هم فیلم های آموزشی قرار می دیم، توی برنامه ما هست. ولی شما می تونید از recorder کمتازیا که در بالا سمت چپ هست، استفاده کنید و فیلم بگیرید. در باره سایت کرک هم می تونید از سایت های فارسی دانلود و کرک کنید. به فارسی عبارت دانلود کمتازیا رو گوگل کنید.

  53. سلام ببخشید من همه مراحل را رفتم بعد وقتی خروجی میزنی لوگوی کمتازیا میاد رو صفحه . انگار باید یه چیزی پرداخت کنی برای اینکه بدون لوگو و فول ورژن باشه . لطفا راه حلی ارائه دهید

    1. سلام باید نرم افزار رو کرک کنید. جایی که دانلود کردید، توضیح داده که چجوری کرک کنید

    1. سلام باید نرم افزار رو کرک کنید. جایی که دانلود کردید، توضیح داده که چجوری کرک کنید

  54. ببخشید این که رایگان نیست.رایگانش یه چیزی میاد روی صحفه

        1. سلام دوست عزیز. کمتازیا نرم افزار ضبط ویدئو از صفحه مانیتور هست و البته امکانات خوبی هم برای میکس داره. با توجه به کاربردی که این نرم افزار داره، ازش انتظار خروجی 4k نمیره. البته شاید توی نسخه جدیدش این قابلیت اضافه شده باشه. هنوز نسخه 2021 رو نصب نکردم.

    1. خوشحالم که از مطالب سایت استفاده کردید و ممنون از کامنت انرژی بخشتون. بهترین ها رو براتون آرزو دارم

      1. سلام.من از نرم افزار کمتازیا استفاده می کنم.مشکلم اینه که موقع رندر گرفتن یکدفعه رندر متوقف میشه و بدون هیچ پیغامی برنامه بسته میشه.خواهشا کمکم کنید

        1. سلام دوست عزیز. وقتی پیغام خطایی نمیده، نمیشه علت رو پیدا کرد، دلیل این اتفاق می تونه چیز های مختلفی باشه، از اشگال سخت افزاری گرفته تا نرم افزاری و سیستم عامل.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست