ضبط صدا با Camtasia | استوایی ostovaee

ضبط صدا با Camtasia

نرم افزار Camtasia یک نرم افزار قدرتمند برای ضبط تصاویر صفحه نمایش و ضبط صوت می‌باشد که با استفاده از امکانات این نرم افزار می‌توان فیلم‌ها یا صدای ضبط شده را ویرایش کرد. نرم افزار Camtasia دارای محیط ساده‌ای است که به راحتی می‌توان فیلم‌ها و صدای ضبط شده را ویرایش نمود. در این آموزش نحوه ضبط صدا با Camtasia را یاد خواهید گرفت و در آموزش بعدی با حذف نویز صدا آشنا خواهید شد.

آموزش ساخت پادکست با کمتازیا | استوایی

فیلم آموزشی ضبط صدا با Camtasia


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 14.5 مگابایت
مدت زمان: 06:13 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1398

روش ضبط صدا با کمتازیا

ضبط صدا در کمتازیا با استفاده از گزینه Voice Narration انجام خواهد شد برای اینکار از منوی سمت چپ این گزینه را انتخاب و یا اگر این گزینه را مشاهده نکردید بر روی More کلیک کرده تا گزینه‌های بیشتر نمایش داده شود و سپس گزینه Voice Narration را انتخاب نمایید.

ضبط صوت در کمتازیا | استوایی
ضبط صوت در کمتازیا | استوایی

پس از باز شده پنجره مربوط به Voice،  میکروفن موردنظر که به سیستم متصل است را انتخاب و هنگامیکه شروع به صحبت کنید خواهید دید که یک نوار سبز رنگ شروع به حرکت می‌کند. توجه داشته باشید اگر هنگام صحبت کردن این نوار به انتها و رنگ قرمز رسید در قسمت نوار زیرین دکمه را اندکی به سمت چپ حرکت دهید و Level Voice را تنظیم کنید تا در هنگام صحبت کردن از حالت قرمز خارج شود. همچنین با زدن دکمه Auto Leveling بصورت اتومات با توجه به صدای شما، Level Voice تنظیم خواهد شد.

تنظیمات ضبط صدا در کمتازیا | استوایی
تنظیمات ضبط صدا در کمتازیا | استوایی

پس از انجام تنظیمات فوق دکمه Start Voice Recording را زده و عملیات ضبط صدا شروع خواهد شد. در انتها دکمه Stop را زده و محل ذخیره سازی صدای ضبط شده را مشخص نمایید. پس از ذخیره، صدا بصورت خودکار در قسمت Media و Timeline جهت ویرایش اضافه خواهد شد.

نحوه ضبط صدا در Camtasia | استوایی
نحوه ضبط صدا در Camtasia | استوایی

نحوه وارد کردن فایل به Camtasia

برای وارد کردن فایل به Camtasia دو روش وجود دارد:

  • از نوار سمت چپ گزینه Media را انتخاب کرده و سپس در بخش Media Bin فایل موردنظر را Drag کرده و قرار دهید.
  • در منوی File – Import بر روی گزینه Media کلیک کرده و از پنجره باز شده فایل موردنظر را انتخاب و دکمه Open را بزنید تا فایل به بخش Media Bin اضافه شود.

سرفصل های آموزش ساخت پادکست

64 نظر برای ضبط صدا با Camtasia ثبت شده

  1. سلام . من یک ویدیو با صدا ضبط کردم . از وسط های ویدیو صدا جلوتر از تصویر هست و هماهنگی نداره . راهی داره درستش کنم ؟ ممنون

  2. سلام دوست عزیز ببخشید من چطور میتونم پاورپوینت رو تو کامتازیا بزارم و خودم اونو توضیح بدم و ضبطش کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. نیاز نیست پاور پوینت رو ببرید توی کمتازیا. پاور پوینت رو اجرا کنید و با کمتازیا، از صفحه نمایش فیلم ضبط کنید.

  3. سلام ولتی ویس را وارد برنامه کمتازیا مبکنم و درگ می کنم در ترک ، صدا کاملا نا مرغوب و قطع و وصل میشه دلیلش چی هست؟ و چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز. اگر فایل صوت رو با پلیرهای عادی ویندوز اجرا میکنید و صدا خوب هست، کمتازیا فایل صوتی شما رو به خوبی پشتیبانی نمیکنه و سعی کنید از آخرین نسخه های کمتازیا استفاده کنید.

  4. سلام مهندس
    چطوری میتونم تصویر و صدا رو یکی کنم مثلا تصویر بالا و صدا زیر قرار نگیره در صورتی که همه چی اکی هست و داره قشنگ پخش میکنه

    1. سلام. موقع ضبط با کمتیازیا باید توی تنظیمات میکروفون، system Audio رو غیر فعال کنید تا در یک track قرار بگیرن. ترک های موجود رو هم میتونید در تایم لاین، گروپ کنید

  5. سلام و عرض ادب وقتتون بخیر ببخشدی من در هنگام ضبط وقتی با ماوس کلیک میکنم یا حتی تایپ میکنم صدای ماوس و صفحه کلید ضبط میشه چگونه این قابلیت رو غیر فعال کنم که صدای تایپ کیبورد و ماوس ضبط نشه؟

    1. سلام دوست عزیز. وقت بخیر. اینجور که من متوجه شدم صدای کلیک و … رو میکروفون ضبط میکنه. صدایی که میکروفون ضبط کرده، به این راحتی ها حذف نمیشه. باید از نرم افزارهای مخصوص ویرایش صدا استفاده کنید و کاری بسیار زمان بر هست. راحت ترین کار اینه که موس و کیبورد silent یا بی صدا خریداری کنید.

      1. سلام مجدد ببخشید از ماوس خود لپتاپ هم استفاده کردم ولی باز صدای کلیک میاد بعد از ضبط کردن در فیلم

  6. سلام هرموقع میخوام تیک ضبط صدارو فعال کنم ارور میده که باید برنامه ضبط فعال باشه و مشکل دیگه اینکه میکروفون من هم حتی در برنامه های دیگه فعال نمیشه که فک میکنم جواب هر دو مسعله یکی باشه و فک میکنم مشکل باید از کنترل پنل حل بشه که بلد نیستم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام دوست عزیز. مطمئن بشید کارت صدا نصب هست و مطمئن بشید که میکروفون شما سالم هست.

  7. سلام جناب مهندس
    وقتی وبینار ضبط میکنم صدایی که در زمان اجرای وبینار میشنوم خیلی باکیفیت هست اما صدایی که با کمتازیا ضبط شده یه مقداری کیفیتش افتاده. کجای کمتازیا رو باید تنظیم کنم که کیفیت ضبط رو بالا نگه داره؟

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه، اگر دارید صدا رو از طریق system audio ضبط میکنید، متاسفانه افت کیفیت داره و من راهکاری نمی شناسم

  8. سلام…رو یه فیلم میخوام صداگذاری کنم ولی فیلم طولانیه..میخوام وسط ضبط صدا استپ بزنم چند دقیقه بعد ادامه بدم ام هربار استپ میزنم پنجره save میاد باید بصورت یه فایل مجزا ذخیره کنم..دکمه ای رو کیبورد نداریم که هربار خواستم استپ بزنم بعدش از همونجا ادامه بدم؟

    1. سلام دوست عزیز. راهی وجود نداره. اگر به مشکل بر نمی خورید، با کمتازیا رکوردر ضبط کنید و بعد وارد صوت رو از تصویر جدا کنید. توی کمتازیا رکوردر، دکمه Pause دارید

  9. سلام و خسته نباشین
    ببخشید من کلاس استادم رو ضبط کردم بدون اینکه سیو کنم صفحه رو بستم و فایل ضبطی حذف شد ایا امکان بازیابی وجود دارد؟

    1. سلام دوست عزیز. اگر موقع باز کردن نرم افزار کمتازیا بهتون پیغام بده که Auto Save انجام داده و شما تایید کنید که Auto Save یا recovery رو برگردونید، امکان پذیره. ولی اگر بهتون پیغامی نمیده، کاری نمیشه کرد

  10. سلام میشه بگید یک صدا را به صدایی ک از camtesia ضبط کردیم اضافه کنیم

    1. سلام دوست عزیز. هر صدا، عکس یا فیلمی رو که بخواهید می تونید وارد camtasia studio کنید و با هم میکس کنید. آموزش های رایگان توی سایت رو ببینید قاعدتا باید مشکلتون حل بشه. اگر مشکلتون برطرف نشد، میتونید محصول 0 تا 100 کمتازیا رو از لینک زیر تهیه کنید.
      https://ostovaee.ir/fa/product/how-to-create-profesional-video-camtasia/

      1. سلام و عرض ادب. من ویدیویی صبط کردم که متاسفانه صدای ویدئو ضبط نشده و ائودیو در حالت خاموش بوده، آیا امکان برگرداندن صدای ویدئو وجود داره؟ متشکر از آموزش هاتون.

        1. سلام دوست عزیز. خیر امکانش نیست.

  11. سلام وقت بخیر ، من وقتی با نرم افزار کمتازیا صفحه لپ تاپم رو رکورد میکنم این مشکل برام پیش میاد که اولش صدا و تصویر ضبط میشه اما از یجایی به بعد فقط تصویر ضبط شده و صدا رو ضبط نکرده ، میخواستم اگر میشه راهنماییم کنین این مشکل رو برطرف کنم . ممنون.

    1. سلام دوست عزیز. تا به حال همچین مشکلی برای من پیش نیومده. شاید ضبط هاتون طولانی هست و سیستم کامپیوترتون جوابگوی حجم بالای فایل نیست.

  12. با سلام
    ايا ميشه در حالي كه صدا رو با هدفون گوش ميكنيد با كامتازيا ويديو ما با صدا ضبط شود؟
    اگر خير ايا نرم افزاري براي اينكار وجود دارد؟كلاس انلاين دارم ميخواستم مزاحم خانواده ام نشوم و كلاس رو هم با كامتازيا ضبط كنم.
    متشكرم

    1. سلام دوست عزیز. بله در کمتازیا در نرم افزار recorder ، کنار دکمه روشن و خاموش کردن میکروفن. یک فلش رو به پایین هست. روی اون کلیک کنید. یکی از گزینه هاش record system audio هست. اون رو کلیک کنید تا یک تیک کنارش زده بشه.

    1. سلام. قاعدتا جایی که سخت افزار شما پشتیبانی کنه، و حجم فایل بیش از حد نشه. هم ربط به نوع پارتیشن هارد شما داره و هم فضای خالی موجود در سیستم شما.

  13. من سوالم جواب داده نشد ممنون میشوم اگر راهنماییم کنید

    سلام جناب زندی من امکان ضبط صدا با voice narration ندارم .نرم افزار کمتازیا به خوبی از روی دسکتاب صدا و تصویر ضبط می کند میکروفنهای لپتاپ را هم چک کردم مشکلی ندارد ولی موقع سیو صدا هیچ فایلی در صفحه سیو درج نمی شود و در تایم لاین نیز هیچ تراک صدایی دیده نمی شود . ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز. متاسفانه اینجوری نمی تونم راهنمایی کنم چون دقیقا نمی دونم دارید چه کاری انجام میدید و روی سیستمتون چه اتفاقی افتاده و چجوری میکروفن ها رو تست کردید و … مثلا گفتید میکروفون ها، یعنی چند تا میکروفون دارید. خب چجوری تستشون کردید؟ با چه نرم افزاری؟ توی کامپیوتر تست کردید؟ با کمتازیا؟ یا با موبایل؟، فیش ها رو درست در جای خودشون زدید؟ گاهی اوقات فیش میکروفون نیاز به یک فیش تبدیل کننده داره و …. بررسی دایور ها و یا تنظیمات نرم افزار کمتازیا و ….. همه باید بررسی بشه.
      کلا نباید توی ضبط کردن مشکلی باشه، ولی اگر مشکلی وجود داشته باشه، باید خیلی موارد رو تک تک بررسی کرد. ممکنه با زدن یک تیک مشکل حل بشه و ممکنه با آپدیت درایور یا خرید یک تبدیل و یا … مشکل حل بشه و متاسقفانه اینجوری نمی تونم راهنمایی کنم.

  14. سلام وقتتون بخیر. من یک مشکلی که دارم وقتی فقط میخوام از صفحه فیلم بگیرم و صدای خودم رو ضبط نکنه، صدام رو هم ضبط میکنه و من نمیدونم چیکار کنم که فقط اسکرین رو ریکورد کنه و صدای محیط رو ضبط نکنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز. وارد recorder بشید. کنار آیکون میکروفون یک فلش رو به پایین هست. اون رو بزنید و از اونجا می تونید انتخاب کنید که چه صدای رو ضبط کنه و چه صدایی رو ضبط نکنه

  15. سلام جناب زندی من امکان ضبط صدا با voice narration ندارم .نرم افزار کمتازیا به خوبی از روی دسکتاب صدا و تصویر ضبط می کند میکروفنهای لپتاپ را هم چک کردم مشکلی ندارد ولی موقع سیو صدا هیچ فایلی در صفحه سیو درج نمی شود و در تایم لاین نیز هیچ تراک صدایی دیده نمی شود . ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید .

  16. سلام.
    من وقتی هنگام ضبط از دستاپ هندزفری رو وصل می کنم،و تنظیمات برنامه رو روی تنها ضبط صدای دستاپ می گذارم،صدای دستاپ رو ضبط نمی کنه.باید چطور باهندزفری صدای دستاپ رو هم ضبط کنم

    1. سلام دوست عزیز. ضبط صدای دسکتاپ، کاری به هندز فری نداره. چه هندز فری داشته باشید و چه نداشته باشید، اگر تیک ضبط صدای دسکتاپ رو بزنید، صدای دسکتاپ رو ضبط میکنه.

  17. سلام خسته نباشید
    وقتی لپ تاپ با کابل htmi به تلویزیون وصل می کنم و همزمان با کامتازیا دارم صفحه نمایش و ضبط می کنم صدا ضبط نمیشه
    در حالت عادی که به تلویزیون وصل نیست ضبط میشه
    برای میکروفن روی گزینه ای که میگه فقط صداهای سیستم و وصل کن گذاشتم
    راهی برای رفع این مشکل وجود داره؟

    1. سلام دوست عزیز. این موردی که می فرمایید بحث سخت افزاری هست. کابل hdmi هم صوت و هم تصویر رو می تونه انتقال بده. توی مباحث سخت افزاری خیلی نمی تونم کمکتون کنم چون خودم هم باید سعی و خطا کنم تا به نتیجه برسم. فقط میتونم بگم توی تنظیمات صدای کامپیوترتون موارد مختلف رو دستکاری کنید مثلا انتقال صدا با hdmi رو قطع کنید یا وصل کنید و … و ببینید به نتیجه می رسید یا نه

  18. سلام خسته نباشيد چرا وقتي صدا تو اين برنامه ضبط ميكنم نميشه گوش داد ضبط ميشه اما صدا اصلا نيست

    1. سلام دوست عزیز، متاسفانه تا حالا همچین چیزی که می گید ندیدم.

    2. سلام خسته نباشيد، چيكار كنم كه وويس رو وارد كامتازيا كنم؟

      1. سلام دوست عزیز. منظورتون رو متوجه نمیشم. اگر ویسی ضبط شده دارید، فایلش رو بکشید توی کمتازیا یا با Ctrl+I فایل رو وارد کنید

  19. سلام . ببخشید من با کمتازیا ویدئو آموزشی ریکورد کردم. اما اصلا صدام رو ضبط نکرده و فقط صفحه ی مانیتور ریکورد شده. چطور باید این مشکل رو حل کنم؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز. دلیل خیلی چیزا می تونه باشه، آیا میکروفونتون سالمه، آیا درایور کارت صداتون نصب هست؟ آیا بانرم افزار recorder ویندوز می تونید صدا تون رو ضبط کنید؟ آیا میکروفون پیش فرض رو در ویندوز درست انتخاب کردید؟ آیا در camtasia recorder، ضبط صدا رو فعال کردید، آیا در کمتازیا رکوردر، انتخاب کردید که از کدام میکروفون ضبط کند؟ و ….

  20. با سلام و وقت بخیر
    فقط می خواستم کمال تشکر و قدردانی خودم رو نسبت به زحمات جنابعالی در خصوص آموزش های مفیدتون ابراز دارم.
    با سپاس فراوان

    1. ممنون از محبتتون و نگاه پر از مهرتون. پایدار باشید 🙂

  21. سلام ببخشید من وقتی میخوام صدام رو ضبط کنم همراه با صدا بازی وقتیrecord رو میزنم که صدا بازی همراه با صدای خودم ضبط بشه ارور میده کامپییوتر مشکلی نداره نمیدونم باید چیکار کنم اگر راهنماییم کنین ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز. معمولا در ارور، ذکر میکنه که مشکل چی هست. من نمی دونم چه اروری گرفتید و شرایط سیستم شما چطور هست

  22. سلام من صدارو میخوام با گوشی بگیرم بعد اد کنم میشه بگید فرمتش باید چی باشه؟

    1. سلام دوست گرامی. معمولا گوشی با پسوند m4a یا mp3 یا wav ذخیره رو انجام میده که حالت اول رایج تره. همه اینها در نرم افزار کمتازیا قابل استفاده هست

  23. سلام
    من میخوام از دستکتاپم فیلم بگیرم و از میکروفن خود لپ تاپ میخوام استفاده کنم تیکشم زدم ولی بازم صدا ضبط نمیشه حتی ضبط صدای تنها رو هم امتحان کردم صدا ضبط نشد

    1. اطلاعی از این موضوع ندارم دوست عزیز. شاید میکروفن لپ تاپ تون مشکل داره

  24. سلام
    با این برنامه صفحه دستکاپ ضبط میشه ولی هر کاری میکنم صدا ضبط نمیشه
    البته اینم بگم میکروفونم مشکل نداره آیا برنامه ایی نیازه روی سیستم نصب کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. نیاز به نرم افزار دیگه ای نیست. اگر کارت صداتون نصب باشه و تنظیماتش رو تغییر نداده باشید، در عنار دکمه میکروفون، که در Camtasia Recorder هست، یک فلش هست. روی اون فلش بزنید، میکروفن های شناسایی شده در ویندوزتون نشون داده میشه و باید تیک بزنید که از کدوم می خواهید استفاده کنید

  25. سلام
    آیا روشی برای حذف صدای سیستم درحین ضبط باکمتزیا وجود داره یعنی فقط صدای میکروفن ظبط بشه

    1. سلام. بله دوست عزیز. در Camtasia Recorder قبل از ضبط صدا، کنار دکمه روشن کردن میکروفن یک فلش رو به پایین هست. اون رو کلیک کنید. یک تیک مربوط به ضبط صدای کامپیوتر هست که باید تیک رو بردارید

  26. سلام من میخوام با این نرم افزار از صفحه فیلم بگیرم و صحبت کنم اما هنگام ظبط صدام خیلییی بده صدا باد میاد و نویز و.. اصلا واضح نیست چیکار کنم؟ اصلانم با گزفتن نویز در کمتاسیا جواب نمیده

    1. سلام دوست عزیز. اگر از لپتاب استفاده میکنید، از میکروفون داخلی لپتاپ استفاده نکنید. چون صدای فن و … رو به وضوح ضبط میکنه. و اینکه سعی کنید موقع ضبط، لپتاپ به برق وصل نباشه یا به برقی وصل باشه که کابل ارت (earth) داشته باشه. نویز گیر کمتازیا، برای نویزهای ریزه نه اینجور نویزها

  27. سلام خیلی خیلی ممنون از این راهنمایی عالی واقعا دیگه خسته شده بودم به کمک شما مشکل حل شد 🙂

    1. سلام دوست من. خیلی خیلی خوشحالم که راضی بودید و مشکلتون حل شد

    2. راهی هست که.بشه فقط صدای داخلی برنامه ها رو داشته باشیم و صدای بیرون و محیط نباشه؟؟

      1. بله. از Camtasia Recorder استفاده کنید در کنار علامت میکروفون یک تیک هست، که تعیین می کنید از جاهایی صدا ضبط بشه و از چه جاهایی نشه

    3. سلام جناب زندی ممنون از اموزشتون خیلی مفید بود ..یک راهنمایی میخواسم..با هدفون های که میکروفون دارن میتونم فیلم ضبط کنم ؟برای آموزش مجازی می‌خوام کار کنم معلم هستم..اگر برند خاصی هم میشناسن معرفی کننین
      با تشکر از شما

      1. سلام دوست عزیز. بله می تونید. مشکلی وجود نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست