حذف نویز صدا در Camtasia | استوایی ostovaee

حذف نویز صدا در Camtasia

گاهی اوقات پس از ضبط فیلم و یا صدا متوجه یکسری نویز خواهید شد که برای یک کار حرفه‌ای و خوب بهتر است این نویزها حذف شوند در این آموزش نحوه حذف نویز صدا در Camtasia را فرا خواهید گرفت. در آموزش بعدی با نحوه خروجی گرفتن در Camtasia آشنا خواهید شد.

درصورتیکه آموزش قبل مربوط به ضبط صدا با Camtasia را مشاهده نکردید و با نحوه ضبط صدا در Camtasia آشنایی ندارید پیشنهاد ما این است ابتدا این آموزش را مشاهده نمایید. در فیلم آموزشی بعد نحوه خروجی گرفتن و ذخیره سازی صوت را آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت پادکست با کمتازیا | استوایی

فیلم آموزشی حذف نویز صدا در Camtasia


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمد علی زندی
حجم: 9.64 مگابایت
مدت زمان: 05:17 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1398

حذف نویز از صدای ضبط شده

همانطور که در فیلم آموزشی قبل توضیح داده شد ابتدا فایل صوتی را به قسمت Media Bin و Time Line اضافه کرده و سپس از منوی سمت چپ گزینه Audio Effects را انتخاب و یا اگر این گزینه را مشاهده نکردید بر روی More کلیک کرده تا گزینه‌های بیشتر نمایش داده شود و سپس گزینه Audio Effects را انتخاب نمایید.

نحوه حذف نویز در Camtasia | استوایی
نحوه حذف نویز در Camtasia | استوایی

در پنجره باز شده گزینه Noise Removal را بصورت Drag And Drop بر روی صدا در قسمت Time Line قرار دهید و دقت کنید که پنجره Properties در سمت راست باز باشد که تنظیمات Noise Removal در این پنجره نمایش داده خواهد شد.

در این پنجره دو TrackBar وجود دارد که با کم و زیاد کردن این دو مقدار نویز صدا کم خواهد شد. توجه داشته باشید هر چه بیشتر مقدار این دو TrackBar را افزایش دهید نویز بیشتری حذف خواهد شد اما در عین حال در صدای شما هم تغییرات بیشتری اعمال خواهد شد پس دقت کنید که این دو مقدار خیلی زیاد نشوند که صدای اصلی شما هم تغییرات زیادی بکند.

تنظیمات حذف نویز صدا در کمتازیا | استوایی
تنظیمات حذف نویز صدا در کمتازیا | استوایی

افزایش قدرت صدا

با استفاده از نرم افزار Camtasia می‌توان قدرت صدا را نیز افزایش داد برای اینکار از پنجره Properties در قسمت Gain با افزایش مقدار TrackBar صدای ضعیف اندکی تقویت خواهد شد.

سرفصل های آموزش ساخت پادکست

32 نظر برای حذف نویز صدا در Camtasia ثبت شده

  1. سلام وقت بخیر من جلسات کلاسم را ضبظ کردم اما صدای استاد را نمیشنوم ولی صدای دور اطراف داخل ضبط هسا آیا راهی هست که بشه صدای استاد را شنید د جلسات ضبط شده

    1. سلام دوست عزیز. نمی دونم کلاس آنلاین شرکت کرید یا … /اگر صدای درون کامپیوتر رو می خواید ضبط کنید، با توجه به نسخه کمتازیا، باید بخشمبوطه رو روشن کنید. توی نسخه های قبل از 2020، کنار میکروفون یک فلش رو به پایین هست و از اونجا باید تنظیمات رو انجام بدید.

  2. سلام و احترام به استاد زندی ، لطفا نویز خیلی زیاد رو در کمتازیا بگیرم با روشی که قبلا ارائه کرده بودید رفتم اما هنوز این نویز وجود داره ، لطفا راهنمایی بفرمائید
    با سپاس

    1. سلام. وقت شما بخیر. امیدوارم که خوب باشید. موقع ضبط صدا باید دقت کافی رو داشته باشید، صدای کولر و اتوبان و … وجود نداشته باشه چون حذف نویز در نرم افزارها معجزه نمیکنه. گاهی ممکنه میکروفن شما ضعیف باشه، یا کارت صدای کامپیوترتون خوب نباشه و … پس باید این مشکلات رو برطرف کنید. حذف نویز فقط میتونه کمی کار رو حرفه ای تر کنه و صدای هوا رو حذف کنه.

  3. سلام وقتتون بخیر جناب مهندس
    من یه صدای ضبطی دارم که کیفیتش خیلی پایینه،و نویز زیاد داره
    این صدا رو واسه ارائه به دادگاه لازم دارم
    میتونین کمکم کنید؟هزینش هرچقدر بشه پرداخت میکنم

    1. سلام درود خدمت شما. متاسفانه الان نمی تونیم سفارش قبول کنیم

  4. سلام ممنون از آموزش های خوبتون
    اون بسته ای که گفتید می توان حرفه ای نویز صداراخذف کرد کجا آموزش دادید؟

  5. درود و سپاس از آموزش های بسیار مفید و کاربردی شما . نحوه بلند کردن صداهای کم و برداشتن noise از صداها و جدا سازی صدا از تصویر توسط شما آموزش داده شد که کمال تشکر را از شما دارم.

  6. سلام
    ممنونم از زحماتتون
    من روی فیلم هام صدای خودم رو برروی فیلم آموزشی خودم ندارم اما اگر یک ویدیو دیگه رو پلی کنم صدای اون ضبط میشه . کارت صدا مشکلی نداره ، به نظر شما به خاطر اینکه با میکروفن صدا ضبط نکردم ؟
    ممنون میشم راهنمای بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز. باید چک کنید که تیک مربوط به ضبط میکروفن را در کمتازیا فعال کرده اید یا نه، میکروفن شما درست کار می کند یا نه، کارت صدا تون به درستی نصب شده یا نه، فیش میکروفن به فیش لپ تاپ هم خوانی دارد یا نه.

  7. سلام خسته نباشید
    زمانی که از برنامه خروجی می گیرم اسم و لگوی برنامه به صورت کم رنگ پس زمینه‌ی فیلم می شود چه کار کنم این مشکل رفع شود؟ ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز. باید نرم افزار رو کرک کنید. از همونجایی که دانلود کردید، توضیحاتش باید موجود باشه. توی سایت استوایی هم آموزشش هست

  8. سلام وخسته نباشیدبابت مطالب مفیدتون.
    چنین برنامه ای برای گوشی اندروید هم هست؟ اگرهست میشه معرفی کنین؟ که نویزو پاک کنه وبشه آهنگ گزاشت رو ویس

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از توجهتون. خودم با نرم افزار اندرویدی آشنایی ندارم ولی جستجو کردم … WavePad Free رو پیدا کردم. گویا حذف نویز و … انجام میده. موفق باشید

  9. سلام وقت بخیر . میخواستم بدونم قبل از اینکه پروژه رو بخوام استارت کنم آیا میشه فرمت ویدیو رو تغییر داد که دیگه بعدش نیاز به کانورت نباشه؟؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر. سوالتون واضح نیست. اگر منظورتون استفاده از camtasia Recorder هست، توی تنظیماتش گزینه ای داره که بعد از ضبت، با فرمت avi ذخیره بشه.

  10. سلام وقتی میخوام ضبط کنم بعد از ضبط خش خش میکنه و صدای خودم رو منتشر نمیکنه چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. مشکل اتصال میکروفن به لپتاپ، شاید نویز برق ، خرابی میکروفون، تنظیم نبودن کارت صدا و …. می تونه باشه. باید چک کنید

  11. سلام ی سوال داشتم . چجوری میتونم زمان خروجی گرفتن تنظیم کنم که لوگوی تبلیغاتی نرم افزار رو ویدئو نباشه؟

    1. سلام دوست عزیز. این نرم افزار رایگان نیست. یا باید پولش رو به شرکت آمریکایی تولید کننده اش بدید. یا کرک ش کنید. روش کرک رو باید توی سایتی که خریداری کردید، توضیح داده باشه.

  12. سلام من میخوام صدای کلیک ماوس و کیبورد در ویدیو نباشه؟

    1. سلام صفحه مانیتورتون کوچیکه، نمایشش نمیده. زیر اون بخش ها یک فلش هست، اون رو بزنید تا نشون بده

    1. خواهش می کنم دوست عزیز. موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست