اتحاد در تایپ اسکریپت | سایت استوایی

اتحاد در تایپ اسکریپت

در TypeScript این امکان وجود دارد که یک متغیر دارای بیش از یک نوع داده باشد. نوع یونیون روشی راحت برای تعریف مقداری است که این مقدار می تواند جزئی از چندین نوع داده باشد. بدین صورت که دو یا چند نوع داده‌ای با استفاده از علامت خط عمودی (|) از یکدیگر جدا می‌شوند. در این آموزش نحوه اتحاد در تایپ اسکریپت را فرا خواهید گرفت.

در ضمن پیشنهاد ما این است که مطالب را به ترتیب بخوانید. اگر آموزش قبل مربوط به روش‌های تعریف متغیر در تایپ اسکریپت را هنوز مشاهده نکرده‌اید بهتر است که ابتدا این آموزش را مشاهده کنید.

فیلم آموزشی اتحاد در تایپ اسکریپت


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 7.0 مگابایت
مدت زمان: 2:56 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397

توضیحات بیشتر درباره اتحاد در تایپ اسکریپت

در اتحاد (union) می‌توان دو یا چند نوع داده برای یک متغیر تعریف کرد و به یک متغیر دو یا چند مقدار با انواع داده‌‌ای مختلف اختصاص داد. بطور مثال دستور let myVar : string | number به این معناست که متغیر myVar می‌تواند دارای مقداری از نوع عدد یا رشته باشد و اگر در برنامه دستور myVar = ‘Hello’ یا  myVar = 10 نوشته شود خطایی رخ نمی‌دهد اما اگر دستور myVar = true نوشته شود خطا رخ می‌دهد زیرا myVar دارای نوع داده Boolean نمی‌باشد. همچنین می‌توان یک نوع داده بصورت آرایه تعریف شود مانند let myVar : string | string[] یعنی متغیر myVar می‌تواند رشته یا آرایه‌ای از رشته ها باشد.

let myVar : string | number;
myVar = ‘Hello’;
myVar = 10;
myVar = true;    خطا رخ می‌دهد
let myVar : string | string[];
myVar = ‘Hello’;
myVar = [‘Hello’,’Word’];

Union در TypeScript

در این آموزش تصویری نحوه Union در TypeScript را فرا خواهید گرفت.

سرفصل های آموزش TypeScript

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست