کلیدهای میانبر Camtasia

در نرم افزار Camtasia کلیدهای میانبری وجود داره که کار رو برای ضبط فیلم های آموزشی، بسبار ساده و لذت بخش می کنه. دو تا از کلیدهای میانبری که بسیار زیاد از اون ها استفاده می کنیم، F9 و F10 هستند که اولی برای pause/resume هست و دومی برای اتمام ضبط فیلم هست.

ولی گاهی اوقات این کلیدها با نرم افزارهای دیگه تداخل پیدا می کنن. مثلا اگر از نرم افزار دیکشنری Babylon استفاده می کنید، به مشکل بر خواهید خورد. برای رفع این مشکل دو راه دارید، یا قبل از اجرای Camtasia Recorder، نرم افزارهایی مثل Babylon رو غیر فعال کنید، یا اینکه کلیدهای میانبر دیگه ای رو برای نرم افزار انتخاب کنید.

بسیار خب، برای تنظیم کلیدهای میانبر، مطابق شکل زیر روی منوی Tools کلیک کنید و بعد زیر منوی Options رو انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات بشیم.

Camtasia Recorder
Camtasia Recorder

در پنجره ی Tools Options وارد بخش Hotkeys بشید تا تنظیمات مربوط به کلیدهای میانبر رو مشاهده کنید (شکل زیر).

آموزش Camtasia Recorder - Tools Options- کلیدهای میانبر
آموزش Camtasia Recorder – Tools Options- کلیدهای میانبر

به عنوان مثال در تصویر بالا برای تغییر دادن کلید میانبری که مربوط به اتمام ضبط فیلم هست (F10)، باید ابتدا از لسیت سمت چپ روی Stop کلیک کرد و بعد در سمت راست کلید میانبر مدنظر خودمون رو وارد کنیم. اگر هم پشیمون شدید و خواستید این تنظیمات رو مثل روز اول کنید، روی گزینه Restore defults کلیک کنید.

 

[tx_button style=”default” text=”آموزش بعد، ضبط فیلم با Camtasia” url=”https://ostovaee.ir/fa/?p=88″ color=”#ffb400″ textcolor=”#fff”]

[tx_button style=”default” text=”فهرست آموزش های Camtasia” url=”https://ostovaee.ir/fa/?p=22″ color=”#81d742″ textcolor=”#ffffff”]

 

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست