نمایش عکس در نرم افزار متلب | آموزش های استوایی

نمایش عکس در نرم افزار متلب

در این آموزش تصویری نحوه خواندن و نمایش عکس در نرم افزار متلب را فرا خواهید گرفت. برای وارد کردن تصویر به داخل نرم افزار متلب از تابع imread و برای نمایش می‌توان از توابع imshow یا imtool استفاده کرد. توجه داشته باشید که برای خواندن تصویر باید آدرس عکس موردنظر را بین سینگل کوت (‘) داخل تابع ()imread قرار دهید و سپس با استفاده از دستور ()imtool عکس نمایش داده می‌شود.

در ضمن پیشنهاد ما این است که مطالب را به ترتیب بخونید. اگر آموزش قبل مربوط به نحوه تعریف متغیر در نرم افزار متلب را هنوز مشاهده نکردید بهتر است که ابتدا این آموزش را ببینید. در آموزش بعدی نحوه وارد کردن فایل اکسل به نرم افزار متلب را یاد خواهید گرفت

آموزش تصویری نمایش عکس در نرم افزار متلب


توضیحاتی بیشتر درباره نمایش عکس در نرم افزار متلب

درصورتیکه عکس موردنظر در پوشه documents – Matlab باشد نیازی به نوشتن مسیر کامل عکس در تابع ()imread نمی‌باشد. خروجی تابع ()imread را در یک متغیر بنام MyImage قرار می‌دهیم و کافیست متغیر MyImage را در تابع ()imtool فراخوانی نماییم تا عکس نمایش داده شود. دقت داشته باشید برای تمیزی کار بهتر است انتهای دستور ()imread از سمیکالن (;) استفاده نمایید.

MyImage = imread(‘mariG.jpg’);
Imtool(MyImage)

فراخوانی تصویر در نرم افزار متلب

امکان نمایش و فراخوانی تصویر در نرم افزار متلب وجود دارد. یکی از کاربردهای نرم افزار متلب پردازش تصویر است و اولین قدم برای پردازش تصویر، بارگزاری تصویر است. در نرم افزار متلب هر عکس به صورت ماتریسی از اعداد ذخیره می شود و با انجام عملیات ریاضی میتوان فیلترهایی روی تصویر اعمال کرد.

متلب نارنجی

متلب نارنجی آموزشی کم نظیر است که در کوتاه ترین زمان ممکن و با بیان بسیار ساده شما را با نرم افزار متلب آشنا می کند. این مجموعه آموزشی سکوی پرتابی برای کسانی است که می خواهند حرفه ای شوند.