نصب نرم افزار PyCharm | استوایی | ostovaee

نصب نرم افزار pycharm

Pycharm یک IDE قدرتمند جهت برنامه نویسی پایتون است. این نرم افزار سرعت و دقت برنامه نویسی را افزایش می‌دهد و کدنویسی شما را آنالیز می‌کند و خطاهای در حال اجرا را اعلام می‌کند که این باعث می‌شود تا کدنویسی بهتر و تمیزتری داشته باشید. در آموزش نصب نرم افزار pycharm با نحوه نصب این نرم افزار آشنا خواهید شد. درصورتیکه آموزش قبل مربوط به نصب پایتون را مشاهده نکردید پیشنهاد ما این است ابتدا این آموزش را مشاهده کنید. در آموزش بعدی نصب کتابخانه در Pycharm توضیح داده شده است.

راهنمای نصب نرم افزار pycharm

راهنمای نصب نرم افزار بر روی ویندوز به شرح زیر است:

ابتدا در صورتیکه نرم افزار Pycharm را در اختیار ندارید با یک جستجو ساده در گوگل نرم افزار را دانلود کنید. سپس بر روی فایل Setup (.exe) دابل کلیک کرده تا پنجره نصب نرم افزار باز شود.

در پنجره باز شده دکمه Next را بزنید.

در این مرحله مسیر نصب نرم افزار را با استفاده از دکمه Browse مشخص کنید سپس دکمه Next را بزنید. (فضای لازم برای نصب برنامه حدود 524 مگابایت است)

در این مرحله تیک مربوط به Create Desktop shortcut را بزنید. در صورتیکه می‌خواهید فایل‌ها با پسوند پیش فرض (.py) مشخص شود گزینه (.py) در قسمت Create associations را انتخاب کنید و گزینه Next را بزنید.

در انتها دکمه Install را بزنید و منتظر بمانید تا نصب نرم افزار به اتمام برسد.

تغییر تم pycharm

پس از نصب نرم افزار هنگام باز کردن نرم افزار و اجرا کردن آن یک پنجره نمایش داده می‌شود که سوال می‌پرسد آیا تنظیمات را Import کند یا خیر؟ گزینه Do not Import Settings را انتخاب کنید و Ok را بزنید. بعد از باز کردن نرم افزار می‌توانید رنگ و فونت مورد نظر را انتخاب کنید. در قسمت IDE Theme رنگ و تم موردنظر را انتخاب کنید (بصورت پیش فرض سفید رنگ است) و OK را بزنید.

ایجاد پروژه در pycharm

برای ایجاد پروژه در نرم افزار Pycharm دکمه Create New Project را بزنید و در قسمت Locations مسیر ایجاد پروژه و در قسمت Interpreter نسخه پایتونی که می‌خواهید با آن کدنویسی کنید را مشخص کنید و دکمه Create را بزنید.
اگر پروژه‌ای دارید و می‌خواهید آنرا باز کنید دکمه Open را بزنید.

آموزش نصب نرم افزار pycharm

در این آموزش با نحوه نصب نرم افزار آشنا خواهید شد.

3 نظر برای نصب نرم افزار pycharm ثبت شده

  1. سلام
    من وقتی کد مینویسم کلاس App رو پیدا نمیکنه
    مثلا این کد
    from kivy.app import App رو ک میزنم ارور میده و اجرا نمیشه
    چندبار هم کیوی رو نصب کردم و فرایند نصبش رو موفق میزنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  2. سلام
    من یک مشکلی داشتم و واقعا این مطالب کمکم کرد و باعث شد که کاملا مشکلم حل بشه در نرم افزار Pycharm.

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که آموزش ها براتون مفید بود 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست