متغیر بولین در پایتون

متغیر بولین در پایتون

در این آموزش به معرفی متغیر بولین در پایتون می پردازیم. برای درک بهتر متغیر بولین، یک وسیله الکترونیکی رو در نظر بگیرید مثلا همین مانیتور، یک دگمه روشن و خاموش روی مانیتور وجود داره یعنی دو وضعیت 1- روشن 2-خاموش. متغیرهای Boolean در برنامه نویسی شبیه به دگمه های روشن و خاموش هستن. یعنی یکی از دو حالت True یا False رو می تونن داشته باشن. قبل از مشاهده فیلم آموزشی متغیر بولین در پایتون بهتر هست آموزش قبل رو ببینید که در اونجا مبحث متغیرهای عددی در پایتون رو آموزش دادیم. این آموزش بخشی از مجموعه‌ی گردش در شهر پایتون است. در آموزش بعد با متغیرهای رشته ای آشنا خواهید شد.

آشنایی با متغیر Boolean

برای درک بهتر متغیرهای بولین پیشنهاد میکنم حتما فیلم های آموزشی ساختارهای شرطی که مربوط به آموزش مفهومی برنامه نویسی هست رو ببینید. در این آموزش ها با متغیرهای بولین و ساختارهای شرطی آشنا می شید و کاربردهاشون رو درک خواهید کرد. متغیرهای بولین بیشتر درساختارهای شرطی (مثل if) استفاده می شن که بعدا در مورد این ساختارهای شرطی توضیحات کاملی خدمتتون می دم. ولی بهتون پیشنهاد میکنم که حتما فیلم های پیشنیاز رو ببینید تا درک درستی از کاربرد ساختارهای شرطی مثل if و متغیر های بولین (Boolean) پیدا کنید. این آموزش جزئی از مجموعه آموزشی برنامه نویسی گلابی هست و به صورت رایگان ارائه شده.

آموزش تصویری متغیر بولین در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 11 مگابایت
مدت زمان: 5:32 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1397

خوشحال میشیم با آموزش های بعد هم با ما همراه باشید

گردش در شهر پایتون

این آموزش بخشی از دوره آموزشی رایگان پایتون با نام گردش در شهر پایتون هست. در این آموزش از بسته گردش در شهر پایتون با نحوه تعریف متغیرها در زبان برنامه نویسی پایتون به صورت تصویری آشنا می شودید. این فیلم یک بررسی اجمالی است و در فیلم های آموزشی بعدی، به صورت مفصل متغیر های پایتون رو آموزش می دهیم.

سرفصل های آموزش رایگان پایتون

2 نظر برای متغیر بولین در پایتون ثبت شده

  1. سلام
    وقت بخیر
    دوره معاملات الگوریتمی با پایتون رو سراغ دارین ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست