متغیرهای رشته ای در پایتون

متغیرهای رشته ای در پایتون

نوع دیگه‌ای از متغیرها وجود داره که میشه متن ها و عبارت ها رو در اون ذخیره کرد. به این نوع متغیر ها string گفته می‌شه (که ترجمه فارسی اون ها متغیرهای رشته ای می شه). متغیرهای رشته ای در پایتون تفاوتی با زبان های برنامه نویسی دیگه نداره. برای مقدار دهی متغیرهای رشته ای باید عبارت مورد نظر رو بین سینگل کوت (‘) یا دابل کوت (“) قرار داد.
در ضمن پیشنهادما اینه که مطالب رو به ترتیب بخونید پس اگر آموزش قبل که مربوط به متغیرهای بولین در پایتون میشه رو هنوز مشاهده نکردید بهتره که این آموزش رو نبینید. آموزش بعد درباره دستور import در پایتون هست.

یک مثال از کاربردهای متغیرهای رشته ای

تا حالا به پیغام خوشامد گویی در سایت ها توجه کردید؟ وقتی توی سایت Login میکنید، اسم شما در یک متغیر رشته ای ذخیره میشه و پیغام “خوش آمدید” هم در یک متغیر دیگه از قبل ذخیره شده. این دو متغیر رشته ای کنار هم قرار میگیرن و پیغام مورد نظر به نمایش در میاد.

آموزش تصویری متغیرهای رشته ای در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 15 مگابایت
مدت زمان: 7:27 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1397

توضیحاتی تکمیلی پیرامون متغیرهای رشته ای در پایتون

روشهای مختلفی برای کنار هم قرار دادن متغیرهای رشته ای در Python وجود داره. یکی از این روش ها استفاده از علامت جمع هست جالبه که از علامت ضرب هم می تونید استفاده کنید. اگر چند متغیر داشته باشیم، با استفاده از علامت + می تونید همه رو به هم متصل کنید. مثلا در مثال زیر دو متغیر va1 و var2 داریم که در اولی کلمه Ostovaee و در دومی متن “is awesome” ذخیره شده. برای اتصال این دو متغیر به هم، از عملگر + استفاده شده و بین این دو متغیر هم از کاراکتر فاصله استفاده شده تا این دو عبارت مجزا، در هنگام نمایش با یک فاصله از هم چاپ بشن. اگر قصد این رو داشته باشیم که متغیر ما به تعداد دفعات مشخصی تکرار بشه می تونیم از علامت * استفاده کنیم. این مورد رو خودتون می تونید بررسی کنید

var1 = 'Ostovaee'
var2 ='is awesome!'

# استفاده از علامت به علاوه
result = var1 + ' ' + var2
print("result")

# استفاده از علامت ضرب
result = var1 * 3
print("result")

گردش در شهر پایتون

این آموزش بخشی از دوره آموزشی رایگان پایتون با نام گردش در شهر پایتون هست. در این آموزش از بسته گردش در شهر پایتون با متغیرهای رشته ای یا string در پایتون آشنا می شوید. متغیرهای رشته ای کاربرد های زیادی دارن. تمام نوشته ها و پیغام های متنی می تونن از نوع متغیرهای رشته ای باشن. با آموزش های پایتون در سایت یونیکا همراه باشید.

سرفصل های آموزش رایگان پایتون

2 نظر برای متغیرهای رشته ای در پایتون ثبت شده

  1. سلام

    آیا Dreamweaver 2021 از پایتون پشتیبانی می کنه چون من جایی ندیدم این رو گفته باشه. اگه پشتیبانی نمی کنه علتش چیه که پشتیبانی نمی کنه چون بالاخره این هم یک زبان برای وب هست که باید پشتیبانی کنه و ترکیب جالبی با html و css و جاوا اسکریپت می تونه داشته باشه. اگه راهی برای پشتیبانیش هست باید خود پایتون رو اول نصب کنیم بعد ارتباطش بدیم به dreamweaver یا پایتون توی خود dreamweaver هست. یه سوال هم دارم اگه فقط هدفمون طراحی سایت باشه مخصوصا سایت فروشگاهی به نظر شما php 7 بهتره یا پایتون. به نظر شما آینده از آن کدومشونه. البته مب دونم پایتون کاربردهای دیگه ای هم داره ولی اینجا فقط می خوام برای وب اگه مقایسه کنیم کدوم زبان پیروز می شه و آینده بهتری داره.

    1. سلام دوست عزیز. وقت شما بخیر. من سالهاست که با Dreamweaver کار نکردم. قبلا که پایتون رو پشتیبانب نمیکرد ولی از نسخه جدیدش اطلاعی ندارم. دلیل عدم پشتیبانب رو باید از تیم سازنده اش پرسید. قدیم ها شنیده بودم که پلاگین هایی برای ساپورت پایتون توی دریمویور وجود داره ولی من استفاده نکردم. باید گوگل کنید ببینید به نتیجه می رسید یا نه. مقایسه بین این دو نمی تونم انجام بدم. الان توی دنیا پایتون خیلی جلوتره و از همه جلو زده، توی ایران رو نمی دونم وضعیت چطوره. من خودم به شخصه C# رو خیلی بیشتر دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست