نصب کتابخانه در Pycharm | استوایی | ostovaee

نصب کتابخانه در Pycharm

نرم افزار Pycharm یک نرم افزار جهت کدنویسی پایتون می‌باشد که با کمک این نرم افزار می‌توان برنامه نویسی هوشمند انجام داد و همچنین سریع‌تر و با دقت بالاتری کدنویسی کرد. یکی از ویژگی‌های این نرم افزار این است که به راحتی و بصورت خودکار توسط نرم افزار می‌توان کتابخانه‌ها و یا ماژول‌های موردنظر را دانلود و نصب کرد. در این آموزش با نحوه نصب کتابخانه در Pycharm آشنا خواهید شد. درصورتیکه آموزش قبل مربوط به نصب پایتون در ویندوز را مشاهده نکردید پیشنهاد ما این است ابتدا این آموزش را مشاهده کنید. درصورتیکه در نصب نرم افزار Pycharm مشکل دارید آموزش نصب نرم افزار pycharm را مشاهده کنید.

نصب پکیج در pycharm

در نرم افزار Pycharm اگر کدنویسی انجام شود و یک ماژول یا کتابخانه وجود نداشته باشد زیر آن ماژول خط قرمز کشیده می‌شود یعنی این ماژول باید در نرم افزار نصب شود. همانطور که گفته شد برای نصب پکیج در pycharm نیاز به دانلود ماژول وجود ندارد و خود نرم افزار در هنگام نصب ماژول عملیات دانلود و نصب را همزمان انجام می دهد. توجه داشته باشید که تنها ماژول‌های عمومی و استاندارد را می‌توان بصورت خودکار نصب کرد و ماژول‌های که بصورت شخصی توسط برنامه‌ نویس نوشته شده است باید بصورت معمولی و بدون نرم افزار Pycharm نصب آنها انجام شود.

مراحل نصب کتابخانه در Pycharm

مراحل نصب کتابخانه به شرح زیر می‌باشد:

  • پس از ورود به نرم افزار از منوی File گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده از منوی سمت راست، قسمت Project که نام پروژه پایتون نوشته شده است را کلیک کنید و سپس گزینه Project Interpreter را انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده بر روی دکمه به اضافه ( + ) در سمت چپ صفحه کنار لیست ماژول‌ها کلیک کنید تا پنجره جدید مربوط به لیست انتخااب ماژول‌ها باز شود.
  • در این قسمت نام ماژول یا کتابخانه موردنظر را جستجو کنید و سپس دکمه Install Package در پایین صفحه را بزنید تا نرم افزار شروع به دریافت فایل‌های ماژول و نصب آن کند.

پس از اینکه نصب با موفقیت انجام شود پیغام سبز رنگ Package … installed successfuly نمایش داده می‌شود. اگر مجدد قسمت Project Interpreter را باز کنید نام ماژول نصب شده را در لیست ماژول‌ها مشاهده خواهید کرد.

22 نظر برای نصب کتابخانه در Pycharm ثبت شده

  1. سلام . من موقعی که روی فایل venv کلیک راست میکنم تا new package ایجاد کنم روی package که کلیک میکنم هیچ اتفاقی نمی افته. در حالی که باید اسم پکیجو ازم بپرسه . البته در بیرون محیط venv میشه این کارو کرد ولی من میخوام توی همون پکیج ایجاد کنم .

  2. سلام ببخشید من تمام مراحل نصبی را که در اینجا برای نصب پکیج در pycharm گفتید انجام دادم ولی وقتی داخل برنامه می خواهم از اون کتابخانه استفاده کنم نمی شناسش باید کار خاصی هم انجام دهم که در اینجا گفته نشده است؟

    1. سلام دوست عزیز. نمی دونم کتابخونه شما چی هست و من از vs Code استفاده میکنم از پای چارم هم استفاده نمیکنم. پیشنهاد میکنم توی گوگل به انگلیسی جستجو کنید که کتابخانه مورد نظرتون چجوری روی پای چارم نصب میشه، قطعا به نتیجه می رسید.

  3. سلام
    ببخشید من می خواستم ماژول metadata رو نصب کنم در پایچارم ولی ارور میده میشه راهنمایید بفرمایید/ ممنون

    1. سلام دوست عزیز. متاسفانه با این ماژول کار نکردم و نمی دونم چه خطایی به شما داده. متن خطا رو توی گوگل جستجو کنید، انشاالله به نتیجه می رسید.

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که آموزش براتون مفید بود 🙂

  4. سلام
    هنگام import کردن کتابخانه هایی مثلا socket باید خودم کد ها رو تکمیل کنم یعنی به تکمیل کد ها کمک نمیکه باید چکار کنم تا درست شه (برای کتابخانه ی pygame هم این مشکل رو دارم)
    برای مثال بعد از import کردن socket
    server = socket.socket(socket.AF_INET,socket.SOCK_STREAM)
    بخش داخل پرانتز رو هیچ کمکی به پر کردن شون رو نمی کنه

    1. سلام دوست عزیز متاسفانه اطلاعی ندارم. من تا به حال به این مشکل بر نخوردم. توی گوگل به انگلیسی جستجو کنید، قطعا به جواب میرسید

  5. درود بر شما
    من بولین false و true بصورت پیش فرض توسط پایچارم انتخاب نمیشه
    و وقتی خودم مینویسمش رنگ نارنجی رو نمیگیره

    1. سلام دوست عزیز، true اشتباهه باید بنویسید True

    1. خواهش میکنم. ممنونم از نگاه پر از مهرتون

  6. سلام، وقتتون بخیر
    من وقتی میخوام پکیج ها رو در اناکاندا پرامبت نصب کنم این ارور رو میده:
    (base) C:\Users\Mahboobe>conda install scipy
    Collecting package metadata (current_repodata.json): failed

    CondaHTTPError: HTTP 000 CONNECTION FAILED for url
    Elapsed: –

    An HTTP error occurred when trying to retrieve this URL.
    HTTP errors are often intermittent, and a simple retry will get you on your way.

    If your current network has https://www.anaconda.com blocked, please file
    a support request with your network engineering team.

    ‘https://repo.anaconda.com/pkgs/main/win-64’

    از طریق ستینگ هم که میرم + رو که میزنم هیچ پکیجی نیست که اضافه کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

  7. با عرض سلام و وقت بخیر
    ببخشید بنده هنگام استفاده از کتابخانه tensorflow با خطا زیر در pycharm مواجه می شوم.
    AttributeError: type object ‘h5py.h5.H5PYConfig’ has no attribute ‘__reduce_cython__’
    امکانش هست دلیل این خطا را بهم بگین

    1. سلام دوست عزیز. با این کتابخانه کار نکردم و متاسفانه اطلاعی ندارم

  8. درهنگام نصب کتاب خانه open cv این پیام میده نصب شده درم سیری که میگه ولی موقع تست کار نمیکنه

    Requirement already satisfied: opencv-python in c:\users\amir\appdata\local\programs\python\python38-32\lib\site-packages (4.2.0.34)
    Requirement already satisfied: numpy>=1.17.3 in c:\users\amir\appdata\local\programs\python\python38-32\lib\site-packages (from opencv-python) (1.18.3)Requirement already satisfied

    1. سلام دوست عزیز. واقعیت خودم هم با OpenCV خیلی مشکل داشتم. باید نسخه پایتون با نسخه OpenCV دقیقا همخوانی داشته باشه. پیشنهاد میکنم از طریق IDE Spyder، اقدام به نصب OpenCV کنید که راحت تر باشید، نحوه نصب کتابخانه در آناکوندا که در همین سایت هست رو مطالعه کنید

  9. سلام.
    من هنگام نصب کتابخانه pygame به همچین مشکلی برخوردم اگر میشه راهنمایی کنید
    WARNING, No “Setup” File Exists, Running “buildconfig/config.py”
    Using WINDOWS configuration…

    1. سلام دوست گرامی. در متن خطا دقیقا مشکل رو نوشته. گفته فایل نصبی و جود نداره که نصب از اون اتفاق بیوفته. این رو هم دقت داشته باشید که pyGame با نسخه پایتپنتپن همخونی داشته باشه. اگر از آخرین نسخه پایتون استفاده می کنید، سعی کنید نسخه قبلی رو نصب کنید و از طریق pip کتابخانه pyGame رو نصب کنید

  10. با عرض سلام و وقت بخیر
    از مطالب مفیدتان متشکرم.
    برای نصب ماژولهایی که توسط برنامه نویس ایجاد شده گفته شده که بصورت معمول نصب می شود. مقصود از نصب معمول چیست؟
    به عنوان مثال من کتابخانه هضم را با anaconda prompt نصب کردم و با اسپایدر، کد ران می شود و مشکلی ندارد ولی در پایچارم اجرا نمی شود. در لیست لایبرریها در قسمت تنظیمات هم نمایش داده نمی شود تا بتوانم دانلود کنم.
    برای نصب هضم در پایچارم باید چکار کنم؟ خواهشمند است راهنمائی فرمائید.
    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز وقتی ماژولی نوشتید، می توانید آن را با نامی ذخیره کنید مثلا ostovaee.py و بعد آن را در کنار فایل اصلی برنامه قرار دهید و با دستور import ostovaee در برنامه اصلی فراخوانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست